Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Budowanie marki nie zawsze musi pociągać za sobą wysokie koszty. Na rynku istnieje też wiele darmowych rozwiązań

darmowe narzędzia do budowania marki

Prowadzenie własnej firmy wymaga planowania strategii marketingowej i podejmowania odpowiednich działań w tym zakresie. Bez umiejętności zareklamowania swojego biznesu i pozyskania klientów trudno o zyski i dalszy rozwój. Choć wydaje się, że na skuteczny marketing stać tylko firmy mające większy budżet, to nie jest to prawda. Na rynku można znaleźć liczne darmowe narzędzia do budowania marki. Już z ich pomocą można zwiększyć swoją rozpoznawalność i zobaczyć pierwsze efekty.

Profil na LinkedIn

Często mówi się, że strona internetowa to wizytówka firmy. I chociaż trudno się z tym twierdzeniem nie zgodzić, bo w świecie online też liczy się pierwsze wrażenie, to nawet najlepsza strona czasem na niewiele się zda. Najpierw potencjalni klienci muszą w ogóle na nią trafić i dowiedzieć się, że firma istnieje. A to wcale nie jest takie oczywiste.

Sposobów na budowanie świadomości marki i i zwiększenie rozpoznawalności jest kilka. Wśród nich wymienić można chociażby odpowiednią komunikację z klientem, logo, umiejętne tworzenie strategii marki, ale także social media. Za pomocą Facebooka czy Instagrama można dotrzeć do ogromnej liczby osób w bardzo krótkim czasie. Wielu przedsiębiorców skupia się jednak właśnie na tych mediach i zupełnie zapomina o istnieniu LinkedIn.

Warto założyć konto na platformie, by budować wizerunek firmy i dać się zauważyć w branży. Wprawdzie nie wszystkie opcje oferowane przez LinkedIn są darmowe. Już bezpłatny wariant stwarza jednak wiele możliwości. LinkedIn to potężne narzędzie dla przedsiębiorców. Z jego pomocą można umocnić pozycję eksperta, budować grupę docelową, ale także docierać do osób odpowiedzialnych za konkretne projekty i nawiązywać kontakty. Oczywiście wszystko to pod warunkiem, że profil prezentuje się profesjonalnie i jest dostosowany do grupy docelowej. Warto więc przyłożyć się do jego zbudowania.

Bit.ly

Zestawienia zawierające darmowe narzędzia do budowania marki często pomijają bit.ly. To duży błąd. Bit.ly umożliwia przede wszystkim skracanie adresów URL tak, by były bardziej przyjazne dla odbiorców treści. Bit.ly świetnie sprawdzi się więc przede wszystkim w mediach społecznościowych na przykład przy reklamowaniu kursów, odsyłaniu do strony internetowej czy promowania poszczególnych produktów. To narzędzie jest też często wykorzystywane przy współpracy z influencerem.

Canva

A skoro już mowa o kwestiach estetycznych, to nie można zapomnieć o Canvie. Inne darmowe narzędzia do budowania marki nie dają tylu możliwości co ten jeden program. Canva pozwala na stworzenie praktycznie wszystkiego, co wiąże się z graficzną prezentacją firmy. Z jej pomocą można więc nie tylko edytować zdjęcia, ale także zaprojektować przyciągające wzrok infografiki, przygotować estetyczną ofertę dla klienta czy inne elementy do wykorzystania w kampanii marketingowej.

MailChimp

E-mail marketing to wciąż jeden z najbardziej skutecznych sposobów docierania do klientów czy zwiększania sprzedaży. Poprzez tworzenie wartościowych newsletterów można też budować kontakt z odbiorcami i umacniać wizerunek marki. Nic więc dziwnego, że tak wiele firm decyduje się wykorzystać tę taktykę. Wiele osób bez dużego budżetu nie chce jednak wdrażać tego typu rozwiązań ze względów finansowych. Właśnie dlatego przydatny okazuje się tu MailChimp. To wygodne narzędzie idealne dla przedsiębiorców dopiero budujących swoją listę e-mailową. Do momentu osiągnięcia 2000 subskrybentów jest całkowicie darmowe i możliwe jest wysłanie 15000 maili miesięcznie.

Prezentacje Google

Można wymienić dwa darmowe narzędzia do budowania marki, z których warto korzystać na start. Pierwszym z nich jest wspomniana już Canva, drugim – Prezentacje Google. Z pomocą Canvy można stworzyć mniejsze grafiki. Czasami jednak konieczne okazuje się przygotowanie całej prezentacji – na przykład na spotkanie z potencjalnymi kontrahentami czy w celu wdrożenia pracowników w konkretne zagadnienie. Tutaj świetnie sprawdzą się więc Prezentacje Google. Przede wszystkim dają możliwość edytowania dokumentu przez wiele osób. Nad jednym projektem może więc pracować cały zespół i na bieżąco wprowadzać aktualizacje.