w

Emilia Kargol o pobudzającym profilu na Instagramie [wykop]

Emilia kargol
Emilia Kargol

Lobby kawoszy na Instagramie jest wyjątkowo silne – nie ma dnia, żeby na naszym feedzie nie pojawiła się przynajmniej jedna parująca filiżanka. W tym kontekście kawowe marki obecne w tym kanale mają ułatwione zadanie, ale też sporą konkurencję w walce o podniebienia miłośników „małej czarnej”. Emilia Kargol, CRM & digital coordinator COSTA COFFEE POLSKA, opowiedziała nam o prowadzeniu profilu jednej z największych kawowych sieci w Polsce.

Kawa i instagram wydają się najprostszym tematem marketingowym do ogarnięcia. Rzeczywiście jest łatwo?

Kawa jest rzeczywiście niezwykle wdzięcznym tematem na Instagram – wpisuje się w popularny ruch foodporn ☺. W COSTA COFFEE zawsze jednak poważnie podchodzimy do komunikacji z naszymi fanami i nie traktujemy jej, jako coś „łatwego do ogarnięcia”. Rynek jest wymagający, a goście kawiarni ‒ coraz bardziej świadomi tego, co stanowi o atrakcyjności komunikacji marki. Odbiorcy aspirują do treści na wysokim poziomie. Szanujemy to i bierzemy pod uwagę podczas planowania komunikacji.

Wydaje się, że ten kanał to szansa na dużą promocję niskim kosztem, czyli praktycznie bez żadnych zagrożeń. Czy faktycznie tak jest?

W działania na Instagramie inwestujemy czas i energię. Budujemy wizerunek marki i jej pozycję. Nie ma znaczenia, że do tej pory promocja marek na Instagramie była bezpłatna – był to wręcz czynnik utrudniający działania. To konsument, a nie budżet, który za tym stał, decydował czy komunikacja była atrakcyjna.

Jakie cele realizuje dla Waszej marki Instagram? Dlaczego postanowiliście zainwestować w taką formę promocji?

Na polskim rynku nadal budujemy świadomość marki COSTA COFFEE. Instagram to idealne narzędzie pod takie działania. Przede wszystkim jest blisko użytkownika (w telefonie – w kieszeni, w torebce) i bazuje na zdjęciach, które każdy lubi robić. COSTA COFFEE wykorzystała fakt, że goście kawiarniani są już obecni na Instagramie i rozmawiają o marce. Nawiązaliśmy z nimi bezpośredni kontakt. Zachęcamy fanów COSTA COFFEE do tworzenia własnego kontentu i dzielenia się nim na naszym profilu. Staramy się, aby konsumenci widzieli, że wychodzimy poza schemat i działamy kreatywnie.

Ile czasu dziennie poświęcacie na promocję na Instagramie?

Tego nie da się policzyć! Praca kreatywna wymaga nielimitowanego czasu. Pomysł może przyjść do głowy w środku nocy ☺.

Co jest ważne w prowadzeniu kanału na Insta? Czy są jakieś elementy, na które warto zwrócić uwagę i łatwo na nich polec?

Ważne jest, by szanować odbiorców, inspirować ich i zachęcać do interakcji. Użytkownicy sami tworzą cudowne treści na Instagramie i chcemy, by bawili się nimi razem z nami. Ważny jest także dialog – sukces odnoszą te marki, które „rozmawiają” ze swoimi fanami.

Cenne rady dla młodych marketerów chcących rozpocząć promocję na Instagramie dla swojej marki?

Bądźcie szczerzy, ambitni i szanujcie swoich odbiorców. Oni to zauważą i docenią.

Jakie inne marki cenisz za komunikację instagramową? Jakie warto śledzić?

Polecam profile Oreo i Tymbark. Cenię Usta_magazyn. Osobiście bardzo lubię Andotherstories, Palomaparrot i Sarahshermansamuel, a ciekawy pomysł zaproponował niedawno także profil Cosmopolitan.warsaw.

Czym inspirujesz się na co dzień?

Czerpię inspirację z różnych źródeł – sięgam po kino skandynawskie, fotografie Diane Arbus, rysunki Arobala i fotografię uliczną.

Emilia Kargol związana jest z branżą mediową od 10 lat, od 2 lat pracuje w COSTA COFFEE Polska w Dziale Marketingu. Odpowiada za CRM i media cyfrowe. Buduje zespół, który w strukturach COSTA łączy świat kawiarniany ze światem cyfrowym.

Rozmawiała: Małgorzata Litorowicz


  1. Jak zostać influencerem na Instagramie? Najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać
  2. Sprzedaż w zaledwie 3 krokach, czyli kilka słów o zaletach social commerce
  3. Najdroższe posty sponsorowane na Instagramie – którym gwiazdom trzeba było zapłacić najwięcej w 2022 roku? Raport od Statista
Topowe blogerki w kampanii "hello ccc"

Topowe blogerki w kampanii „Hello CCC”

Polscy przedsiębiorcy są traktowani gorzej niż przestępcy

Polscy przedsiębiorcy są traktowani gorzej niż przestępcy