Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

IKEA uchyla drzwi do sypialni Polaków – w najnowszej kampanii używa humoru jako uniwersalnego sposobu rozmowy o sprawach trudnych

Sypialnia jest fascynującym pomieszczeniem – ma multum zastosowań, jest świadkiem wielu aktywności, z których sen jest oczywistą, ale nie najważniejszą. Co ważne, pomieszczenie to zapewnia nam niezbędną we współczesnym świecie prywatność. Jest pełne tajemnic, emocji, namiętności, o których nie rozmawia się otwarcie. W najnowszej kampanii IKEA uchyla drzwi do sypialni i odczarowuje tabu dotyczące tej przestrzeni. Marka stawia w komunikacji na humor oraz autoironię. W myśl zasady, że są rzeczy, o których nie lubimy mówić głośno, dopóki nie zaczniemy się z nich śmiać.

Do współpracy przy tworzeniu komunikacji zostali zaproszeni polscy stand-uperzy i komicy. Nowa kampania IKEA opiera się na prawdziwych historiach, anegdotach i spostrzeżeniach z użytkowania sypialni. Różnorodność stylu wypowiedzi oraz wachlarz doświadczeń życiowych zaproszonych artystów sprawia, że każdy z nich na swój sposób opowiada o życiu w domu, a w szczególności w sypialni w pojedynkę lub w związku z partnerem. Głównym nośnikiem kampanii stały się więc filmy zrealizowane podczas występów stand-uperów z sypialnią w tle. O autoironii marka nie zapomina również w spotach TV, których narracja o życiu w domu prowadzona jest w sposób humorystyczny. Dzięki temu IKEA chce poruszyć nawet te najbardziej kontrowersyjne tematy dotyczące sypialni.

czytaj:   Ikea i prosty przepis - Cook This Page

 

Celem nowej odsłony platformy „Niech żyje dom!” jest pokazanie, że wszyscy mamy podobne problemy w domowej przestrzeni, a łatwiej się o nich rozmawia, gdy można się z tego nieco pośmiać. IKEA zależy na przełamaniu wizerunku sypialni jako miejsca zamkniętego i osobistego, służącego jedynie do spania i przechowywania ubrań. Świadoma tego, jak wygląda użytkowanie tego pomieszczenia na co dzień, marka oferuje ogrom rozwiązań do jego wyposażenia.

Różnorodność stylistyczna dodatków i mebli oraz konkretne produkty, zwłaszcza personalizowane szafy, dostosowujące się do potrzeb każdego z domowników, odpowiednie oświetlenie, materace o różnej miękkości czy kołdry dla zmarzluchów to tylko niektóre z pomysłów. Śmiech staje się wytrychem do inspiracji – dzięki temu, że poruszamy kwestie, o których do tej pory się nie rozmawiało, może okazać się, że rozwiązanie jest w zasięgu ręki.

czytaj:   Linux Polska z nową identyfikacją wizualną

Zdajemy sobie sprawę, jakim wyzwaniem w domu jest łączenie multifunkcjonalności z prywatnością – w sypialni szczególnie. Humor pozwala nam o tym mówić szczerze i otwarcie, a dzięki temu IKEA może zaproponować jeszcze lepsze rozwiązania będące odpowiedzią na prawdziwe potrzeby. Sypialnia nie jest wyłącznie do spania i przechowywania ubrań, a dodatkowe aktywności mające w niej miejsce nie sprowadzają się wyłącznie do seksu. Wszyscy o tym wiemy i pora zacząć o tym otwarcie mówić w przestrzeni publicznej – mówi Karolina Szabłowska, External Marketing Communication Manager w IKEA Retail w Polsce.

Dystrybucja kluczowych elementów kampanii skupia się na YouTube i Facebooku. Materiały dotyczące występów stand-uperów oraz te wypracowane z komikami oraz influencerami będą pojawiały się cyklicznie do maja tego roku na specjalnym kanale marki na YouTube „IKEA – z nogą w drzwiach”. Poza aktywnością w internecie marka przygotowała także komunikację skierowaną do TV. Dwa spoty – manifest kampanii oraz materiał produktowy – będą w emisji od lutego.
Link do kanału „Z nogą w drzwiach” z materiałami dostępnymi w ramach kampanii:
https://www.youtube.com/channel/UCYZ_BAd1yujEZFIizJG_ILg

czytaj:   deep grey – Filip Filar na czele nowej agencji eventowej

Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii (w tym produkcję spotów do TV oraz kampanii digitalowej) odpowiada agencja Saatchi&Saatchi IS. Elementy kampanii do internetu przygotowywały agencje BlueIvy oraz AdRebellion. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a komunikacją PR zajmuje się Garden of Words. Planowanie i zakup mediów do kampanii koordynuje w całości dom mediowy Wavemaker, a za nadzór niestandardowych partnerstw odpowiada Wavemaker Content.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *