RocketJobs.pl, nowoczesny portal pracy dedykowany branżom cyfrowym, wystartował z kampanią digitalową www.jakpracowacbyniezalowac.pl.
W ramach projektu powstała seria filmów video o charakterze dokumentalnym, w których pracownicy z różnych pokoleń dzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami w kontekście żalu, braku spełnienia oraz podejmowanego ryzyka w życiu zawodowym.
Marka uruchomiła też dedykowany landing page z treściami edukacyjnymi i wskazówkami jak prowadzić satysfakcjonujące życie zawodowe.
Cykl video obejmuje 3 odcinki, w których bohaterowie – osoby reprezentujące pokolenia X, Y i Z, wykonujące zawody z obszaru white collar, opowiadają m.in. o wyzwaniach związanych z wyborem zawodu i tych aspektach pracy, które wpływają na brak satysfakcji.
Odpowiadając na pytanie czego żałują w swoim życiu zawodowym i co dzisiaj zrobiłyby inaczej, dzielą się wskazówkami dotyczącymi tego, jak pracować bez żalu. Celem spotów, w których bohaterowie szczerze odnoszą się do własnych odczuć związanych z pracą jest zachęcenie innych pracowników do refleksji i dodanie im odwagi w dążeniu do satysfakcjonującego życia zawodowego.
Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie portalu wśród pracowników biurowych, co piąty badany nie czuje się w pracy szczęśliwy, a tylko 28% jest w pełni zadowolonych z obecnej pracy zawodowej.
W RocketJobs.pl nie szukamy sztucznych i powierzchownych tematów. Nasza komunikacja zawsze dotyka istotnych spraw pracowniczych. Według naszych badań, 80% polskich pracowników z pokolenia Y i Z, odczuwa żal związany z ich dotychczasowym życiem zawodowym. Zasadne jest więc zadać pytanie: jak pracować, by nie żałować i na nie odpowiedzieć. Wspólnie z naszymi użytkownikami, ekspertami z obszarów psychologii, socjologii, HR i biznesu, stworzyliśmy imponującą ilość materiałów merytorycznych. Wierzymy, że wielu osobom pomogą one pracować świadomie i odnaleźć szczęście w pracy. Tak realizujemy misję marki RocketJobs.pl – mówi Artur Leśniak, Marketing Manager RocketJobs.pl.
Treści dedykowanego kampanii landing page’a www.jakpracowacbyniezalowac.pl koncentrują się wokół pięciu zagadnień, które mogą wpływać na poczucie satysfakcji z pracy. Są to: wybór ścieżki zawodowej, przebranżowienie, zarobki, rozwój kompetencji i work-life balance. Na stronie można m.in. wykonać test mierzący poziom satysfakcji zawodowej opracowany wspólnie z Anną Cieślik – psycholożką i założycielką Pracowni Rozwoju; przeczytać o typowych błędach popełnianych przy wyborze kierunku kariery i sygnałach świadczących o tym, że warto pomyśleć o zmianie. W ramach sekcji poświęconej zarobkom, Dorota Sierakowska – finansistka, przedsiębiorczyni i założycielka społeczności Girls Money Club, dzieli się też wskazówkami jak negocjować wyższe wynagrodzenie, w jaki sposób racjonalnie rozplanowywać wydatki i jak znaleźć dodatkowe źródło dochodu.
Wyświetl ten post na Instagramie
W ramach kampanii twórcy portalu zaplanowali szereg działań w social mediach. Fani RocketJobs.pl na Facebook’u będą mieli okazję śledzić cykl postów dotyczący sensu wykonywanej pracy i spojrzeć na swoją karierę zawodową z nowej perspektywy. Na Instagramie na użytkowników marki będą czekały posty o charakterze edukacyjnym i humorystyczne quizy. Celem działań jest zachęcenie społeczności RocketJobs.pl do dzielenia się swoimi historiami i dyskusji o tym, jak pracować, by nie żałować.
Częścią kampanii jest raport “Jak pracować, by nie żałować? Generacja Z i pokolenie Y o żalu, satysfakcji i ryzyku w pracy”, który zawiera wyniki autorskich badań przeprowadzonych wśród Zetek i Igreków dotyczące odczuwania żalu w kontekście ich kariery, stopnia satysfakcji z pracy i jej źródeł oraz podejmowania ryzyka w dotychczasowym życiu zawodowym. Autorem publikacji jest dr Łukasz Jach. Partnerem raportu jest SWPS Innowacje, spółka celowa Uniwersytetu SWPS.
Za ideę kampanii odpowiada zespół marketingu RocketJobs.pl, reżyserem i dyrektorem kreatywnym filmów video jest Tomasz Dubiel, a za produkcją filmową stoi studio filmowe Studi.
Branding kampanii opracowało studio kreatywne Super Super.
Jak pracować, by nie żałować? Sprawdź na www.jakpracowacbyniezalowac.pl.