Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

VOLP_Choinka_2019_Patroni_1200x1200px

Podejmij wyzwanie Volvo – Zasadź Las

W wyniku 3. edycji akcji „[block]0[/block]” w 2019 roku zachęciliśmy ponad tysiąc Polaków do zmiany nawyku świątecznego, wypożyczenia choinki i spędzania świąt w ekologiczny sposób. Kolejnym krokiem jest zasadzenie lasu. Od 10 stycznia internauci będą mogli zdecydować, w którym z trzech wskazanych miejsc pojawi się las.

Marka Volvo zachęcona sukcesem poprzednich edycji „Wypożyczalni choinek”, w 2019 roku zwiększyła pulę drzewek do wypożyczenia i przeznaczyła na akcję 1200 świerków pospolitych. Można je było odebrać za bezzwrotną kaucją z 27 Autoryzowanych Salonów Volvo w całej Polsce. Po świętach drzewka wracają do salonów, a stamtąd – po przejściu kwarantanny – zostaną ponownie zasadzone i będą oczekiwać na wypożyczenie podczas kolejnych świąt.

W ramach ubiegłorocznej „Wypożyczalni” Volvo posadziło w lesie prywatnym na terenie Nadleśnictwa Cewice na Kaszubach ponad 7 tys. drzew, które rosną na powierzchni ponad 1 hektara. W tym roku, za każdą wypożyczoną choinkę marka zobowiązuje się posadzić 10 mieszanych drzew – zarówno iglastych, jak i liściastych. 

Po konsultacjach z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych, który jest partnerem „Wypożyczalni choinek” obok Ambasady Szwecji i Klubu Gaja, wybrane zostały trzy regiony kraju, w których możliwe będzie zasadzenie lasu: 

Okolice Puszczy Knyszyńskiej

Urokliwa wieś Ryboły znajduje się pomiędzy Puszczą Białowieską i Puszczą Knyszyńską. Huragany w 2015 i 2016 roku powaliły las na powierzchni około 1,2 ha.

Południowe Kaszuby

W Czarnowie ponad 60-cio letnie drzewa stanowiły wielopokoleniowy las. Wskutek nawałnicy w 2017 roku uległ on całkowitemu zniszczeniu.

Sąsiedztwo Doliny Chochołowskiej

Przepiękny las w polskiej części Tatr został przerzedzony przez silny halny w 2013 roku, a później zniszczony przez korniki.

O tym, gdzie finalnie pojawi się nowy las, mają zdecydować internauci. Volvo chcąc jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie wszystkich osób, którym bliska jest ochrona natury, na stronie www.choinkavolvo.pl umożliwia wybór obszaru, gdzie będą posadzone drzewka. Głosowanie rozpocznie się po 10 stycznia i potrwa 7 dni.

Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli decyzję o wypożyczeniu z naszych salonów świątecznej choinki, a przy okazji zapraszam do wyboru miejsca, gdzie ma pojawić się las zasadzony przez nas w ramach podjętego zobowiązania. Ekologia jest da nas ważna, ale równie ważne jest dla nas zachęcenie innych do dbania o środowisko naturalne. Zasadzimy dziesięć razy więcej drzew niż wypożyczyliśmy w doniczkach. Teraz internauci zdecydują, który z obszarów zostanie zalesiony. Mam nadzieję, że internauci zaangażują się w tę „zabawę”, a my dzięki temu zwrócimy ich uwagę na konieczność zapobiegania wycinaniu drzew i ochrony natury. – powiedział Stanisław Dojs, PR Manager Volvo Car Poland.

 

©-David-Lawson-WWF-UK

WWF i podcast Piąte: Nie zabijaj w kampanii Ratuj Rysie

Historia, którą chcę Wam dzisiaj opowiedzieć, to historia, która wstrząsnęła mną bardzo. Głównie dlatego, że ofiarami jest cała rodzina, a sprawcy, którzy do dziś nie zostali wykryci, wciąż zagrażają innym…”

Takimi słowami zaczyna się najnowszy podcast Justyny Mazur na kanale Piąte: Nie zabijaj. Jego bohaterami są członkowie rodziny Rysickich, zamieszkujący północo-wschodnią część kraju. Teren, na którym mieszkają, ma zostać przejęty przez dewelopera, który planuje wybudować tam duże osiedle.

Rysiccy nie zgadzają się wykup ziemi, na której mieszkają od urodzenia, skąd pochodzą ich rodzice i dziadkowie. Po wstrzymaniu budowy rodzinie Rysickich przytrafiają się dziwne sytuacje, przestają czuć się bezpiecznie. Dlaczego? Warto sprawdzić na kanale podcastowym Piąte: Nie zabijaj.

Rodzina Rysickich to metafora populacji rysia nizinnego (bałtyckiego), która zamieszkuje na północy naszego kraju. Tropienia przeprowadzone w 2015 r. wykazały zaledwie około 40 rysi w kilku kompleksach leśnych Polski północno-wschodniej.

Inwentaryzacja prowadzona w 2018 r. w ramach „Pilotażowego projektu monitoringu wilka i rysia w Polsce” pokazuje wciąż pogarszającą się sytuację tego drapieżnika w Puszczy Białowieskiej, Knyszyńskiej i Augustowskiej. Głównym zagrożeniem dla rysi nizinnych są działania człowieka m.in. wycinka lasów, rosnąca infrastruktura, myślistwo i kłusownictwo.

po piąte nie zabijaj po

Podcast jest częścią kampanii wspierającej akcję fundraisingową WWF Polska. Fundacja stale prowadzi działania edukacyjne na temat problemów z ochroną rysia bałtyckiego. Mimo prowadzonych procesów reintrodukcyjnych, drapieżniki te są wciąż na granicy wyginięcia, a bez pomocy człowieka wyginą. Każdy może je wspomóc poprzez adopcję symboliczną. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie www.ratujrysie.pl

Zdjęcie ©-David-Lawson-WWF-UK

wypożycz choinkę, kampania volvo

Wypożycz choinkę na święta – eko kampania Volvo

W tym roku już po raz trzeci rusza akcja społeczna „Wypożyczalnia choinek Volvo”, która zachęca do spędzania świąt w sposób ekologiczny. Z wybranych salonów Autoryzowanych Dealerów Volvo w całej Polsce będzie można odebrać żywą choinę w doniczce. Zwrócone po świętach drzewko zostanie ponownie zasadzone w specjalnej hodowli. Po ubiegłorocznym sukcesie „Wypożyczalni”, Volvo zwiększa pulę choinek do 1200 i zobowiązuje się do zasadzenia za każde wypożyczone drzewko kolejnych 10.

Coraz więcej choinek w „Wypożyczalni”

W trosce o środowisko naturalne marka Volvo konsekwentnie zwraca uwagę na ekologiczne spędzanie świąt Bożego Narodzenia i już po raz trzeci otwiera „Wypożyczalnię choinek”. W dniach 19 – 23 grudnia lub do wyczerpania zapasów w Autoryzowanych Salonach Volvo na terenie całej Polski na wszystkich chętnych czekać będą żywe choinki w doniczkach. Po uiszczeniu 55 zł bezzwrotnej kaucji choinkę będzie można zabrać do domu. Jej zwrot powinien nastąpić do 8 stycznia do miejsca, z którego została wypożyczona. Lista salonów Volvo, które biorą udział w akcji, jest dostępna na stronie www.choinkavolvo.pl

– Obserwujemy coraz dłuższą kolejkę chętnych do wypożyczenia żywej choinki na święta, którą potem zwrócimy naturze. Dlatego Volvo Car Poland co roku zwiększa zasięg tej akcji. W pierwszej edycji do chętnych trafiło 200 drzew w donicach. Z ubiegłorocznej „Wypożyczalni” skorzystało cztery razy więcej chętnych! W tym roku pula choinek została po raz kolejny zwiększona i wynosi 1200 drzewek. Do tego zobowiązaliśmy się zasadzić 10 razy więcej drzew niż wypożyczyliśmy. Na naszych oczach społeczeństwo staje się coraz bardziej wrażliwe na kwestie środowiskowe – zauważa Stanisław Dojs, PR Manager Volvo Car Poland.

Lepiej wypożyczyć niż kupić

Dlaczego wypożyczenie choinki jest korzystne dla natury? Lasy wytwarzają tlen, a zarazem oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń, pochłaniając i neutralizując substancje toksyczne, chronią przed nagłymi zmianami temperatury i łagodzą klimat. Choinki ścinane na święta po kilku tygodniach lądują na wysypiskach śmieci, co jest marnowaniem zasobów naturalnych. Tymczasem drzewka z „Wypożyczalni choinek Volvo” wracają do szkółki leśnej, gdzie dalej żyją, rosną i „pracują” dla natury. Po roku mogą zostać ponownie wypożyczone, a gdy będą zbyt duże, po prostu pozostają w ziemi. Drzewka są sadzone w specjalnych hodowlach. Ale to tylko pierwsza część naszej historii.

Podejmij wyzwanie Volvo – zasadź las

W ramach ubiegłorocznej akcji Volvo posadziło w Nadleśnictwie Cewice na Kaszubach ponad 7 tys. drzew iglastych, które rosną na powierzchni ponad
1 hektara. Ponieważ las mieszany jest bardziej odporny na ataki szkodników, posadzono je razem
z kilkoma tysiącami sadzonek drzew liściastych. W tym roku marka stawia sobie kolejny ambitny cel – wspólnie z Polakami chce zasadzić kolejny las i zwiększa swoje zobowiązanie – za każde wypożyczone drzewko zasadzi kolejnych 10. W celu jeszcze większego zaangażowania wszystkich osób, którym bliska jest ochrona natury, Volvo chce, żebyśmy na stronie www.choinkavolvo.pl wybrali obszar ze wskazanych, gdzie będą posadzone drzewka. Wybór będzie możliwy po 20 grudnia i potrwa
do 8 stycznia.

– Wypożyczanie choinek i sadzenie drzew to kolejny element ekologicznej układanki. Jako firma wdrażamy wiele konkretnych rozwiązań, aby prowadzić działalność biznesową w sposób zrównoważony. Coraz szersza gama silników z napędem niskoemisyjnym, wykorzystanie do produkcji samochodów ekologicznych i odnawialnych źródeł energii, szacunek do zasobów naturalnych, wykorzystanie surowców wtórnych, to tylko niektóre z obszarów naszej odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego – zwraca uwagę Stanisław Dojs.

Partnerzy

W „Wypożyczalnię choinek Volvo” zaangażowani są także partnerzy, którzy objęli akcję patronatem. Niektórzy z nich, jak Ambasada Szwecji, czy Polski Związek Zrzeszeń Leśnych, współpracują z Volvo
w ramach akcji po raz kolejny. 

– Ambasada Szwecji już drugi rok z rzędu angażuje się w „Wypożyczalnię choinek”. Pomysł marki Volvo ujął nas prostotą i pożytecznością. Jest ciepły, radosny i rodzinny. Pokazuje, jak w łatwo każdy z nas może zrobić coś dobrego dla przyszłości naszej planety. W Szwecji wrażliwość na ochronę środowiska oraz ekologiczny styl życia to już norma. Z radością obserwujemy podobny trend w Polsce. Coraz więcej osób dba o zrównoważone wykorzystanie zasobów naturalnych i stara się żyć w sposób odpowiedzialny. Chętnie podzielimy się naszymi doświadczeniami na ochronę środowiska oraz będziemy czerpać z pomysłów Polaków. Zwłaszcza, że nasze kraje łączy 100 lat współpracy, której rocznica przypada w tym roku – podkreślił Stefan Gullgren, Ambasador Szwecji w Polsce.

– Z radością podjęliśmy współpracę z firmą Volvo w zakresie odbudowy lasu zniszczonego przez huragan w 2017 roku. Teraz przystępujemy do projektu „Wypożyczalnia choinek 2019“, który łączy wielowiekową tradycję rodzinnych spotkań z wyzwaniem naszych czasów tj. ochroną klimatu. Życie bez lasów nie będzie możliwe. Dlatego też chrońmy je przed klęskami, sadźmy nowe tam, gdzie jest to możliwe. Pamiętajmy, iż dla naszych pradziadów las był domem, spiżarnią i apteką. Bądźmy wszyscy leśnikami! – zaznaczył Władysław Pędziwiatr, prezes Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

Klub Gaja, jedna z najstarszych niezależnych organizacji pozarządowych zajmujących się ochroną środowiska naturalnego i prawami zwierząt w Polsce, dołączył do akcji po raz pierwszy.

– Bardzo potrzebujemy współpracy różnorodnych podmiotów w działaniach na rzecz zmniejszania skutków zmian klimatycznych. Organizacje społeczne, biznes i naukowcy powinni wykorzystywać możliwości, którymi dysponują w dotarciu do szerokiego odbiorcy. Dlatego bardzo chętnie przystąpiliśmy do świątecznej inicjatywy firmy Volvo. Prosta, niekomercyjna propozycja dająca klientom możliwość wyboru jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby ludzi. O planetę i jej zasoby możemy dbać w różny sposób i to jest jeden z nich. Liczy się każde działanie – powiedział Jacek Bożek szef Klubu Gaja. 

aliexpress

„Słodkie lisa ucha berety” – jak AliExpress wykorzystuje unikalne cechy marki w swojej komunikacji

Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych? 

Kapcie w kształcie różowych świnek to „krótkie futro pluszowe”, pokrowiec na pilota to „zdalnego sterowania osłona”, a szczotka do włosów ze skrytką (!) – „grzebień z tajemnicy przedziału”. Brzmi intrygująco? Takie właśnie opisy zdjęć można znaleźć na polskich profilach marki. 

 

Komunikacja spójna z marką

Celem nowej koncepcji komunikacji na Facebooku oraz Instagramie jest przede wszystkim spójność z charakterem platformy i jej postrzegania wśród użytkowników. Na AliExpress odkryć można zarówno brelok do kluczy za $0.90 jak i złoty tron za $1 700. Wokół marki spontanicznie wytworzyły się społeczności, które wymieniają się linkami do polecanych i sprawdzonych produktów czy kuponami zniżkowymi. Komunikacja zachęca więc użytkowników do radosnej i beztroskiej zabawy zakupami oraz do „odkrywania” milionów produktów. Za sprawą naszej komunikacji chcieliśmy wzmocnić obraz marki w świadomości użytkowników pokazując, że AliExpress ma też dystans do samego siebie i w SoMe liczy się autentyczność. – mówi Olga Zambon, Business Development Expert w Alibaba Group.

Produkt na głównym miejscu 

Nietypowy, zaskakujący koncept nie zapomina o tym, co najważniejsze – wciąż to produkt jest na pierwszym planie. W przypadku AliExpress słowa Winstona Grooma “życie jest jak pudełko czekoladek” nabierają nowego znaczenia. Nawet szukając “zwykłego” przedmiotu zawsze trafimy na coś nietypowego. W swoich kanałach w mediach społecznościowych marka pokazuje produkty wyselekcjonowane spośród setek tysięcy artykułów z dziesiątek kategorii dostępnych w sklepie internetowym. Wybieramy produkty z potencjałem memetycznym, dopasowane kontekstowo chociażby do pory roku, świąt okazjonalnych lub aktualnych trendów – mówi Aleksandra Zasławska z agencji Monday odpowiedzialnej za nową koncepcję komunikacji marki.

Translator, który stał się inspiracją

Za tłumaczeniem opisów produktów dostępnych na AliExpress stoi translator, który zwykły opis zamienia w poezję. Beret z uszami, który podpisany jest jako „słodkie lisa ucha berety” to fragment opisu wzięty bezpośrednio ze strony produktu. Podobne tłumaczenia są dobrze znane wszystkim użytkownikom sklepu – to właśnie one stały się inspiracją dla całej komunikacji. Dodatkowo opisy postów kontekstowo łączą się z prezentowanym produktem. 

Nowa koncepcja spotkała się z wieloma pozytywnymi reakcjami wśród odbiorców. Użytkownicy chwalą markę za dystans do siebie, wchodzą w interakcję, co wpływa na zasięg i zaangażowanie na profilach marki. Idea została także zauważona i doceniona przez ekspertów – agencja komunikacji Monday otrzymała za nią wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu niezależnej kreacji w reklamie – Kreatura 2019.

 

 

marketing sensoryczny

Doznania sensoryczne podnoszą sprzedaż stacjonarną o 10 procent [Badanie Mood Media]

Mood Media – światowy lider rozwiązań customer experience, opublikował nowy raport dotyczący wpływu marketingu behawioralnego na zachowania konsumentów. Badanie dowodzi, że marketing sensoryczny ma korzystny wpływ na emocje, funkcje poznawcze i zachowania kupujących w punktach stacjonarnych.

Partnerem Mood Media w badaniu, była międzynarodowa sieć sportowa INTERSPORT. Kontrolowany eksperyment dowiódł, iż w przypadku zastosowania marketingu sensorycznego, kupujący spędzali w sklepach ok. sześć minut dłużej, a ogólna sprzedaż wzrosła o 10 procent.

Badania behawioralne zostały przeprowadzone przez międzynarodową firmę badawczą Walnut Limited dla Mood Media i ogólnoświatowej sieci sklepów INTERSPORT. Potwierdziły jednoznacznie, że marketing sensoryczny ma korzystny wpływ na emocje klientów, ich sposób postrzegania oferty marki oraz zachowania dotyczące decyzji zakupowych konsumentów.

Wiedząc, że według 78 proc. kupujących kluczową rolę w decyzji o tym, aby dokonać zakupu stacjonarnie a nie online, odgrywa przyjemna atmosfera w sklepie, podjęliśmy współpracę z Walnut Unlimited, by przeprowadzić unikalne, behawioralne i neuromarketingowe badanie jakościowe. Naszym celem była dokładna analiza, jak kupujący reagują na określone bodźce sensoryczne – mówi Scott Moore, globalny dyrektor ds. marketingu w Mood Media. – Wyniki mówią same za siebie. Strategia marketingowa włączająca elementy sensoryczne, generuje wymierną reakcję emocjonalną u konsumentów, co ostatecznie przynosi korzystne rezultaty dla sprzedaży produktów i usług – dodaje Moore. 

Zasadnicze odkrycia dowodzące pozytywnego wpływu bodźców sensorycznych w sklepach stacjonarnych:

  • Klienci zakupili więcej produktów (wzrost o 4 procent) – oraz droższych produkty (wartość wyższa o 6 procent) – gdy oddziaływały elementy marketingu sensorycznego. 
  • Użycie zapachu ma nawet większy efekt, gdy służy wyodrębnieniu poszczególnych działów lub stref. We wzbogaconej o zapach strefie futbolu, poziom emocji klientów był o 28 procent wyższy niż przeciętnie.
  • Od momentu instalacji zapachu w strefie futbolu, INTERSPORT zanotował 26 procentowy wzrost sprzedaży w tej kategorii w sklepach testowych w porównaniu do wyników tej samej kategorii w innych sklepach w danym kraju.
  • Na podstawie pomiarów Eye Tracking (ET) czas uwagi zwracanej na ekrany w sklepach wzrósł o 5 procent w momencie włączenia dynamicznych wizualizacji (w porównaniu do wizualizacji statycznych). 
  • Na podstawie pomiarów wrażliwości skóry (Galvanic Skin Response – GSR), brak elementów sensorycznych w sklepie spowodował, że klienci czuli się nieswojo, a 17 procent z nich odczuwało dyskomfort i podwyższoną drażliwość w nietypowo cichym i pozbawionym bodźców otoczeniu.
  • Konsumenci lubią się oglądać, co badanie określa mianem “naukowego narcyzmu”. Pomiary wrażliwości skóry (GSR) i Eye Tracking (ET) wykazały znaczący wzrost aktywności systemu nerwowego, gdy kupujący widzieli się w lustrach oglądając produkty i przymierzając je na sobie.
  • Kupujący wykazali 50 procent bardziej intensywną reakcję emocjonalną wchodząc w fizyczny kontakt z produktem. Potwierdza to przede wszystkim strategiczną i zasadniczą rolę, jaką wciąż pełnią zakupy stacjonarne oraz włączenie do ścieżki zakupowej elementów marketingu dotykowego.

 Budując naszą wielokanałową strategię, dalej skupiamy się na ulepszaniu naszych sklepów stacjonarnych stosując zapadające w pamięć i angażujące doznania, które silnie łączą nas z naszymi klientami – mówi Chris Kleine, dyrektor ds. projektowania i rozwoju z IIC-INTERSPORT Intl Corp. – Badanie zrealizowane wspólnie z naszym dostawcą usług customer experience dodatkowo podkreśliło, jak ważne w kreowaniu pozytywnej atmosfery w sklepie są doświadczenia sensoryczne, które skłaniają klientów do regularnych powrotów – dodaje Kleine.

Metodologia badania: 

W celu zrozumienia tego, w jaki sposób klienci INTERSPORT reagują na doznania sensoryczne, Mood Media stworzyło dwa środowiska w sklepie. Pierwsze środowisko “wszystkich zmysłów”, w którym aktywowane były wszystkie elementy sensoryczne, w tym muzyka, zapach świeżo skoszonej trawy i dynamiczny digital signage. Drugie środowisko “bez zmysłów”, charakteryzowało się brakiem elementów marketingu sensorycznego. Wyniki zostały porównane z trzema “sklepami kontrolnymi” INTERSPORT, w których nie zostały wprowadzone żadne zmiany względem standardowego wyposażenia. By zbadać wpływ marketingu sensorycznego na emocje i uzyskać wgląd w reakcje behawioralne i poznawcze klientów, Walnut Unlimited dokonywało pomiarów wrażliwości skóry (GSR) oraz Visual Eye Tracking (ET).

Szczegółowe wyniki badań na: moodmedia.co.uk/sensory-marketing.

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz