Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

program afiliacyjny

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

papierowa butelka

 Pierwsza „papierowa” butelka na piwo

program afiliacyjny

Grupa Carlsberg odsłania kolejny etap prac nad Green Fibre Bottle

  • Grupa Carlsberg ogłosiła, że jest bliżej stworzenia pierwszej „papierowej” butelki – Green Fibre Bottle – wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

  • Przedstawiła dwa nowe prototypy butelki z włókna roślinnego.

  • Kolejne firmy przystępują do wspólnego przedsięwzięcia.

Podczas Szczytu Burmistrzów Miast C40 w Kopenhadze, w Danii zaprezentowano dwa nowe prototypy butelek z włókna roślinnego. Jest to kontynuacja prac firmy Carlsberg nad innowacyjnymi, zrównoważonymi opakowaniami. Są one ważną częścią programu zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, którego jednym z celów jest ograniczenie do zera emisji dwutlenku węgla we wszystkich browarach należących do grupy i redukcja o 30 proc. śladu węglowego w całym łańcuchu wartości do 2030 r.

Dwa nowe prototypy

Nowe prototypy butelek są wykonane  z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Opakowania mają specjalną wewnętrzną powłokę, dzięki której butelki mogą być napełniane piwem i w pełni nadają się do recyklingu. Jeden z prototypów ma cienką powłokę wewnątrz z tworzywa sztucznego PET pozyskanego z recyclingu, a drugi w 100 proc. biodegradowalną powłokę z bioplastiku PEF (biodegradowalnego polimeru). Oba prototypy posłużą do testów, aby sprawdzić właściwości barierowe poszczególnych materiałów czyli czy chronią np. piwo przed utratą jakości. Carlsberg chce dzięki tym testom opracować butelkę, która w 100 proc. wytworzona będzie z materiałów organicznych (bio-based bottle), bez użycia syntetycznych polimerów (nie biodegradowalnych).

Pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla wszystkich formatów naszych opakowań i jesteśmy zadowoleni z postępów, jakie zrobiliśmy przy tworzeniu Green Fibre Bottle. Jesteśmy jeszcze w fazie testów, ale dwa nowe prototypy są ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia naszego celu – wprowadzenia tego przełomowego opakowania na rynek. Innowacje wymagają czasu, dlatego kontynuujemy współpracę z ekspertami, aby sprostać technicznym wyzwaniom. Podobnie wyglądał proces pracy nad naszym rozwiązaniem Snap Pack, który umożliwia znaczące ograniczenie stosowania plastiku do owijania multipacków piwa  – mówi Myriam Shingleton, Vice President Group Development w Grupie Carlsberg.

Współpraca z nowymi partnerami

W 2015 r. Carlsberg rozpoczął projekt, mający na celu opracowanie butelki na piwo wykonanej z pozyskanego w zrównoważony sposób włókna drzewnego. Do współpracy nad Green Fibre Bottle zaproszono ekspertów od innowacyjnych opakowań z ecoXpac, duńską firmę opakowaniową BillerudKorsnäs i  naukowców z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego. Wsparcie dla przedsięwzięcia zapewnił też Duński Fundusz Innowacji (Innovation Fund Denmark). Wspólnym wysiłkiem powstało Paboco® – Paper Bottle Company – przedsięwzięcie BillerudKorsnäs i firmy Alpla, specjalizującej się w produkcji butelek.

Firma Paboco® zainicjowała dzisiaj powstanie społeczności, która wspólnie działać będzie na rzecz innowacyjnych opakowań papierowych. Do Grupy Carlsberg dołączą w ramach tej społeczności takie firmy, jak: The Coca-Cola Company, The Absolut Company i L’Oréal. Inicjatywa zrzeszać będzie  globalne firmy i światowych ekspertów, których misją jest rozwój zrównoważonych opakowań najwyższej jakości, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko.

Współpraca z naszymi partnerami od 2015 r. nad projektem Green Fibre Bottle pokazuje, że tego typu innowacje mogą powstawać, kiedy pracuje się razem. Cieszymy się, że teraz także inne, myślące w podobny sposób firmy dołączyły do Paboco®. Partnerstwa takie jak to, mogą przynieść prawdziwą zmianę i zjednoczyć wszystkich w dążeniu do stworzenia zrównoważonych, przyjaznych środowisku opakowań – dodaje Myriam Shingleton.

Opakowania, które nie obciążają środowiska to także rozwiązanie dla konsumentów, by pomóc im żyć w bardziej zrównoważony sposób.

Najważniejsza jest praca zespołowa. Współpracujemy na każdym etapie łańcucha wartości, identyfikując ryzyka i wierząc, że „papierowa butelka” stanie się rzeczywistością i fundamentalnie zmieni przemysł opakowaniowy – mówi Gittan Schiöld, interim CEO w Paboco®.

papierowa butelka

Nieustanne dążenie do lepszego

Grupa Carlsberg zgodnie ze swoją misją „Warzymy dla lepszego dziś i jutra” od lat stawia na innowacje w zrównoważonych opakowaniach. W 2018 r. firma wprowadziła szereg innowacyjnych rozwiązań, jak np.  folia termokurczliwa z recyklingu, bardziej ekologiczne farby do etykiet i wspomniany już Snap Pack, który zamiast folii wokół sześciopaków skleja puszki kroplą biodegradowalnego kleju.

Praca nad innowacyjnymi opakowaniami wpisuje się w  wieloletnią tradycję firmy Carlsberg opartą o innowacje i odkrycia, jak słynne już dokonania naukowe Laboratorium Carlsberg, tj. oznaczenie skali pH i  wyizolowanie czystych kultur drożdży.

Grupa Carlsberg

Grupa Carlsberg jest jedną z wiodących grup piwowarskich na świecie, oferującą szerokie portfolio marek piwnych i napojowych. Flagowa marka – Carlsberg – jest jedną
z najbardziej znanych na świecie. Z kolei takie marki jak Baltika, Carlsberg i Tuborg znajdują się w gronie ośmiu największych marek w Europie.  Grupa Carlsberg zatrudnia ok. 41 tys. pracowników, a swoje produkty sprzedaje na ponad 150 rynkach. Więcej na www.carlsberggroup.com.

papierowa butelka

Zrównoważony rozwój w Grupie Carlsberg

Program zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO” jest odpowiedzią na wyzwania takie jak zmiany klimatu, niedostatek wody i problemy dotyczące zdrowia publicznego. Program jest integralną częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg i składa się z czterech ambicji oraz odpowiadającym im celom, które mają być osiągnięte do 2030 r., z okresem przejściowym w 2022 r.  Te ambicje to: ZERO śladu węglowego, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultura ZERO wypadków. Program określa, w jaki sposób Grupa realizuje swoją misję warzenia piwa dla lepszego dziś i jutra. Together Towards ZERO opiera się na naukowym podejściu i jest zgodny z celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Więcej informacji na: www.carlsberggroup.com/sustainability

Inicjatywa papierowych butelek

Inicjatywa papierowych butelek zrzesza pionierskich partnerów, marki i ekspertów ds. materiałów, projektowania i technologii. Razem przyczyniają się do bardziej zrównoważonego życia na co dzień, promując w pełni biodegradowalne, nadające się do recyklingu butelki wyprodukowane z włókien odnawialnych (renewable fibres). Długofalowy innowacyjny projekt jest realizowany przez Paboco® – Paper Bottle Company.

Paboco

Paboco® – Paper Bottle Company to przedsięwzięcie joint venture firm BillerudKorsnäs – dostawcy rozwiązań i materiałów opakowaniowych oraz Apla – specjalisty w produkcji butelek, powstały ze start-up’u dzięki ekspertom od innowacji z ecoXpac. Celem przedsięwzięcia jest zaopatrzenie konsumentów w pełni biodegradowalne, nadające się do recyklingu papierowe butelki, które całkowicie zmienią przemysł opakowaniowy i jego wpływ na środowisko. Więcej informacji na https://www.paboco.com/

 

 

 

 

 

Warsaw Creatives wyprodukowało najnowszą kampanię Reserved z Kendall Jenner

program afiliacyjny

Agencja Warsaw Creatives była odpowiedzialna za produkcję oraz casting najnowszej kampanii reklamowej marki Reserved „Cio Kendall”, której twarzą została amerykańska modelka i celebrytka Kendall Jenner.

Tegoroczna kampania, której akcja toczy się we Włoszech, została wyreżyserowana przez kanadyjsko brytyjskiego twórcę Gordona Von Steinera, który współpracował z marką również przy okazji poprzednich np. z Cindy Crowford czy z Joanną Kulig. Zdjęcia wykonał Stuart Winecoff, a stylizacją zajął się Jacob K. Zarówno poprzednie projekty, jak i największa w historii marki kampania, zostały wyprodukowana przez agencję Warsaw Creatives.

Możliwość współpracy z marką Reserved przy kolejnej realizacji jest dla Nas zaszczytem oraz wyrazem ogromnego zaufania – mówi Paweł Walicki, CEO agencji Warsaw Creatives – Z drugiej strony jest też ogromnym wyzwaniem. Tegoroczna kampania była jedną z największych, nad którymi do tej pory pracowaliśmy. Dodatkowo Kendall Jenner jest obecnie najbardziej rozchwytywaną modelką na świecie – zabookowanie jej do kampanii reklamowej nie było łatwym zadaniem.

Reklama z Kendall Jenner obecna będzie na wszystkich rynkach, w których sprzedawana jest kolekcja Reserved. Działania promocyjne będą realizowane głównie w Internecie (m.in. w social media i we współpracy z influencerami), a w Polsce także w telewizji. Za przygotowanie i zaplanowanie kampanii odpowiedzialny był dział marketingu Reserved kierowany przez Monikę Kapłan.

O kampanii
Kendall w kampanii Reserved ma wiele twarzy – czasem jest zmysłową Sophią Loren z „Małżeństwa we włoskim stylu”, innym razem dziewczęcą Natalie Portman z „Leona Zawodowca”, by na końcu stać się jedyną w swoim rodzaju femme fatale. W tej niewinnej zabawie doskonale pomaga jej moda. Jesienno zimowe kolekcje Reserved są źródłem skrajnie różnych inspiracji, moda Reserved jest w tym sezonie zabawą, ale też formą gry, dzięki której bohaterka – ikona stylu generacji Z – wyraża swoje fascynacje i tęsknoty.
Credits:
Starring: Kendall Jenner
Director: Gordon von Steiner @ Art+Commerce
Director of Photography: Stuart Winecoff @ Iconic Talent Agency
Global Marketing Director: Monika Kapłan
Production Designer: Andy Hillman @ Streeters
Stylist: Jacob K @ Streeters
Brand Stylist: Michał Kuś
Hair Stylist: Syd Hayes @ Art+Commerce
Make Up Artist: Isamaya Ffrench @ Streeters
Casting & Production: Warsaw Creatives
Movement Director: Victoria Leung @ AJK Agency
Supporting cast: Victoria Leung @ AJK Agency, Giovanni Leone @ Modulo Agency
Post-Production: Platige Image
Graphic Design: Huncwot.com
Local Production in Milan: Lupetta5 & Belowtheline
Songs:
“Rumore” by Rafaella Cara
Music & Lyrics: Andrea Lo Vecchio/Guido Ferilli
Published by: Warner Chappell Music
“(Where Do I Begin?) Love Story” by Shirley Bassey
Music & Lyrics: Carl Sigman/Francis Lai
Published by: Sony/ATV Harmony / SM Publishing (Poland) Sp. z o. o. ; Music Sales Publishing /
Schubert Music Publishing
Licensing consultancy: CORD Warsaw

ikea bielany turniej skręcania mebli

Turniej Skręcania mebli IKEA nominowany do PRCH Retail Awards

program afiliacyjny

Już 10 października poznamy laureatów prestiżowego konkursu – PRCH Retail Awards. Nagrody branży retail przyznawane są przez Polską Radę Centrów Handlowych. W kategorii event nominowany został Turniej Skręcenia mebli IKEA. To wydarzenie dwukrotnie organizowane w centrum handlowym Aleja Bielany.

32 drużyny, kilkanaście mebli z asortymentu IKEA i tylko 30 minut na ich złożenie –  tak w skrócie opisać można Turniej Skręcania mebli IKEA. Za dotychczasowym sukcesem wydarzenia stoi dział marketingu Alei Bielany oraz agencje marketingowe: Syrena Communications (2017 rok) oraz Imagine Nation (2018 rok). Głównym założeniem eventu było wzmocnienie w świadomości klientów synergii między centrum a sklepem IKEA Wrocław, a także realne wsparcie społeczności, której aktywną częścią jest Aleja Bielany.

„Efekt IKEA” mówi, że jeśli coś zrobiliśmy własnymi rękoma, darzymy to szczególnymi emocjami. Wykorzystaliśmy ten trafny insight, a dodatkowo ubraliśmy go w rozrywkową formę rywalizacji pod presją czasu. Dzięki temu uzyskaliśmy prawdziwie emocjonujące wydarzenie. Obie jego edycje tylko utwierdziły nas w przekonaniu, że IKEA to prawdziwy love brand, a skręcanie mebli może być emocjonujące i angażujące. mówi Jacek Kaczmarski, Marketing Business Partner Ingka Centres.

Uczestnicy wydarzenia połączyli walkę o tytuł Najszybszych Montażystów Mebli IKEA z wyjątkowymi przeżyciami, ale również możliwością udzielenia realnego wsparcia. I tak podczas I edycji wszystkie złożone meble trafiły do domu dziecka Towarzystwa „Nasz Dom”, a w ubiegłym roku beneficjentem turnieju został dom dla bezdomnych matek z dziećmi i bezdomnych rodzin Stowarzyszenia „Nadzieja” działający we Wrocławiu.

Niezwykle istotną dla nas kwestią jest to, aby wydarzenia, które dzieją się w naszym centrum, niosły za sobą korzyści dla potrzebujących. Nie inaczej było w przypadku Turnieju Skręcania Mebli IKEA. Często wspieramy instytucje dobroczynne, ponieważ jako rodzinne centrum handlowe i meeting place, czujemy się częścią lokalnej społeczności. dodaje Ewa Kolondra, Dyrektor Alei Bielany.

 

IKEA_turniej9.jpg
Turniej Skręcania Mebli IKEA pokazał, że wydarzenie w centrum handlowym może z łatwością wykraczać poza utarte schematy, łącząc przy tym korzyści biznesowe ze szczerym zaangażowaniem we wsparcie lokalnej społeczności. O nagrodę PRCH Retail Awards w kategorii Marketing Obiektów i Sieci Handlowych, Aleja Bielany będzie konkurowała m.in. z Gemini Park, Wroclavią, Galerią Emka, Galerią Pomorską, Centrum Handlowym Arkadia i Kaskada.
kampania wwf

Zaopiekuj się rzeką – muzyczny apel WWF Polska w obronie polskich rzek

program afiliacyjny

Zespół Rezerwat oraz Fundacja WWF Polska stworzyli niezwykły teledysk oraz nową aranżację hitu sprzed lat – „Zaopiekuj się mną”. Na pierwszy rzut oka w nowym teledysku widzimy niezwykły krajobraz rzeki Świder oraz tajemniczą rusałkę z wiankiem na głowie. Przekaz utworu jest jednak gorzki – piosenka ma za zadanie zwrócić uwagę na fakt, że nasze polskie rzeki „wysychają” i „dławią się” z winy destrukcyjnej działalności człowieka.

 

Utwór ma zachęcić do dołączenia do programu Zaopiekuj się rzeką realizowanego przez Strażników Rzek WWF, w którym każdy może zostać opiekunem wybranej rzeki i działać dla jej dobra. Zgłoszenia do programu można dokonać na stronie straznicy.wwf.pl. Autorem scenariusza i producentem teledysku jest Oskar Marciniuk. Premiera teledysku w internecie w poniedziałek, 23 września.

W Polsce znajduje się 150 tysięcy kilometrów rzek. Szacujemy, że ok 20-25 proc. to rzeki, które nie zostały w ogóle przekształcone przez człowieka lub zostały zmienione w niewielkim stopniu. Jedynie 15 tys. kilometrów rzek znajduje się w dobrym stanie.

„Zdrowa, naturalna rzeka może nas uchronić przed skutkami katastrofy ekologicznej” – przypomina Zofia Pawelska z Fundacji WWF Polska. „Rzeki w naturalnej postaci, pełnią niezwykle istotne funkcje ekosystemowe. Z jednej strony zaopatrują ludzi w świeżą wodę, produkty żywnościowe i inne surowce pochodzenia roślinnego – np. drewno, a z drugiej strony pomagają w zmniejszeniu dotkliwości zmiany klimatu – przeciwdziałają powstawaniu susz i powodzi oraz wspierają samooczyszczanie się wody” – dodaje Zofia Pawelska.

kampania wwf

Fundacja WWF od lat apeluje o pilne i skuteczne wdrożenie prawa w zakresie zapewnienia dobrego stanu wód słodkowodnych w Polsce. Aby móc skutecznie chronić rzeki fundacja stworzyła – w ramach grupy wolontariuszy Strażnicy Rzek WWF – program Zaopiekuj się rzeką. Jego celem jest ochrona najcenniejszych odcinków małych i średnich rzek w Polsce, z pomocą i zaangażowaniem społeczeństwa.

Każdy, kto zostanie opiekunem konkretnego odcinka rzeki zobowiązuje się do przeprowadzenia w ciągu roku czterech monitoringów, organizacji akcji sprzątania śmieci, a także interwencji w urzędach w sytuacji, gdy planowane będą niepokojące inwestycje. Program działa na zasadach wolontariatu i jest bardzo ważny z punktu widzenia ochrony polskich rzek, gdyż pozwala na kontrolowanie ich stanu oraz szybkie reagowanie w razie potrzeby.

Więcej informacji: straznicy.wwf.pl

Andrzej Adamiak spersonifikował rzekę

Rzeka w teledysku przybiera postać rusałki, którą widz podgląda w dzikich i tajemniczych okolicznościach przyrody. Skupienie na detalach krajobrazu z rzeką w roli głównej, podkreśla kulturowe znaczenie naturalnej rzeki na przestrzeni lat historii i obyczajów. Autorzy piosenki i teledysku udzielają rzece głosu: „Wokół mnie gorąco”, „Zaopiekuj się mną, nawet gdy nie będziesz chciał.”

 „Gdy Fundacja WWF Polska zgłosiła się do nas z propozycją stworzenia remake’u naszego utworu, od razu się zgodziliśmy. Ja osobiście uwielbiam spacery nad rzeką, niejednokrotnie takie obcowanie z przyrodą było dla mnie ukojeniem, ale przede wszystkim wielką inspiracją do tworzenia. Ja jako artysta, nie wyobrażam sobie, że widoki dzikiej rzeki mogłyby zniknąć bezpowrotnie” – mówi lider zespołu Rezerwat – Andrzej Adamiak.

miód katowicki

Miód Katowicki – pierwsze słoiki już w sprzedaży

program afiliacyjny

Dla wytworzenia jednego słoiczka miodu 716 pszczół musi odwiedzić 2,8 mln kwiatów… W ulach na dachu kompleksu budynków, należących do Grupy Pietrzak powstał pyszny miód lipowy. Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na ratowanie pszczół i edukację w tym zakresie. „Słodka produkcja” jest efektem powstałej w maju tego roku miejskiej mini-pasieki.

miód katowicki

Grupa Pietrzak może się pochwalić nie tylko szerokim portfolio oferowanych marek samochodów, ale także… własnym miodem. Miód Katowicki powstaje w mini-pasiece (4 ule), która została stworzona dzięki współpracy z Pszczelarium. Na dachu kompleksu budynków, należących do Grupy Pietrzak mieszka  160 tys. pszczół, które w pierwszym sezonie wyprodukowały 60 kg „słodkiego złota”.

Aby wytworzyć jeden słoik o pojemności 280 ml 716 pszczół musiało pokonać ponad 112 tys km i odwiedzić 2,8 mln kwiatków. Oznacza to, że jedna pszczoła pokonała dystans 156 km!

Miód można kupić w salonie  Renault Pietrzak w Katowicach, a także zamówić online, pisząc na adres: marketing@grupapietrzak.pl. Cały zysk z jego sprzedaży zostanie przekazany na rzecz ratowania pszczół i edukację w tym zakresie.

Miód Katowicki został przebadany przez Instytut Ogrodnictwa, Zakład Pszczelarstwa w Puławach i zakwalifikowany jako miód lipowy.

Miejskie pasieki to najnowszy proekologiczny trend, któremu hołduje Grupa Pietrzak, właściciel m. in. salonów sprzedaży Renault, Ferrari, Peugeot i Alpine.

Zakładanie miejskich uli to jeden ze sposobów na zwiększanie populacji pszczół, które są zagrożone wyginięciem. Szacuje się, że ponad 75% żywności, którą spożywa człowiek jest pochodną pracy pszczół lub innych zapylających owadów. Miejskie pszczoły zapylają rośliny na ogrodach działkowych, w parkach, na balkonach, dzięki czemu rodzą one zdrowe owoce i wysiewają nasiona. W efekcie skutkuje to większą różnorodnością naszej roślinności, ale także zwierząt: ptaków, jeży, nietoperzy, a mniejszą liczbą owadów niepożądanych, jak muchy czy komary.

GRUPA PIETRZAK

Marka Pietrzak powstała w 1994 roku, jako autoryzowany partner Renault w Polsce. Firma dynamicznie się rozwijała, budując swoją pozycję w oparciu o kolejne marki aut wchodzące do jej portfolio. Obecnie spółki, wchodzące w skład Grupy Pietrzak są właścicielami ośmiu obiektów na terenie Śląska i Warszawy, w których prowadzone są punkty sprzedaży i serwisu takich marek jak Renault, Dacia, Peugeot, Ferrari, Maserati oraz Alpine.

PSZCZELARIUM

Pszczelarium to rodzinna firma, która powstała po dwudziestu latach hobbystycznego zajmowania się pszczołami w przydomowej pasiece. Od 2013 roku realizuje pionierski w Polsce pomysł pomagania pszczołom poprzez zapraszanie ich bliżej nas, czyli do miast. Pasieki prowadzone przez Pszczelarium można spotkać na dachach, w ogrodach i parkach Warszawy, Katowic, Gdańska czy Lublina. W efekcie Pszczelarium opiekuje się kilkoma milionami pszczół. Pozyskuje od nich doskonały i nieoczywisty miejski miód. Pszczelarium prowadzi również m.in. warsztaty edukacyjne dla dzieci i szkolenia pszczelarskie.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz