Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

Wracaj do Afryki! #gobacktoafrica

Rasizm jest wszędzie. Pod każdą szerokością geograficzną. Ludzie o odmiennym kolorze skóry spotykają się z nim na co dzień.

Wyrażenie „Go Back To Africa” to rasistowska obelga często używana przeciwko społeczności czarnoskórych osób (nie tylko w Stanach Zjednoczonych). Dziś pojawia się prawie 5000 razy w miesiącu online – oczywiście w negatywnym wydźwięku.

Platforma podróżnicza Black&Aboard (strona kampanii gobacktoafrica.com)- zajmująca się redefinicją doświadczeń współczesnego czarnego podróżnika na nowo zdefiniowała określenie “wracaj do Afryki”.

czytaj:   Bez emocji nie ma uwagi. Reklamy, które poruszają

Jest to ogólnoafrykańska kampania turystyczna – dla każdego kraju w Afryce – mająca na celu przeformułowanie historii. Ma również na celu zalanie Internetu pozytywnymi obrazami i pomysłami na temat Afroamerykanów podróżujących po Afryce. I może Ty też zainspiruj się, żeby tam pojechać. Nie dlatego, że ktoś Ci  tak kazał. Ale dlatego, że  powrót do Afryki może być niesamowitym przeżyciem.

 

czytaj:   Drag queens + IKEA = Beautiful Possibilities

 

Gdzie jest nowa Ikea?

Chcąc zachęcić mieszkańców dzielnicy Greenwich do odwiedzin nowej IKEI marka postawiła na lokalną reklamę na billboardach.

Wraz z agencją Mother przygotowano kampanię, która nie tylko wskazuje drogę, ale dosłownie zachęca do pójścia tam na piechotę.

czytaj:   VML dla IKEA

IKEA ‘Steps’ from Mother on Vimeo.

Już od jakiegoś czasu sklep stawia na zmianę wizerunku na bardziej “zielony”. W londyńskim sklepie są zamontowane panele fotowoltaiczne, systemy do zbierania deszczówki, a na dachu będzie dostępny dla lokalnej społeczności ogród. Sam budynek został wykonany z odnawialnych materiałów budowlanych.

czytaj:   Jaś Fasola i Snickers

 

Zachęcenie lokalsów do odwiedzin w możliwie najbardziej zrównoważony sposób, czyli na piechotę idealnie wpisuje się w “zielony” trend.

 

#agencyjnytrashchallenge: branża kreatywna przyłącza się do akcji sprzątania świata

Obok pojedynku na kreatywne koncepcje, rywalizacja w sprzątaniu świata. Wspólny cel? Czyste i zadbane miasta bez śmieci. Grupa Me & My Friends z Wrocławia włączyła się do społecznej akcji #trashchallenge i rzuciła wyzwanie agencjom z całego kraju, dając początek inicjatywie #agencyjnytrashchallenge. 

W ubiegły piątek 5 kwietnia, w ramach akcji drużyna Grupy Me & My Friends wspólnymi siłami posprzątała okolice mostu Szczytnickiego we Wrocławiu. Korzystając z pięknego wiosennego popołudnia, kreatywny zespół zamienił przestrzeń biurową na zielone otoczenie i zakasał rękawy do pracy. W ciągu dwóch godzin zebrał ponad 20 worków odpadów, które zaśmiecały tereny nad Starą Odrą w centrum miasta – ulubione miejsce spacerów dla wielu rodzin z dziećmi, amatorów sportu i studentów.
Grupa Me & My Friends podzieliła się zdjęciami efektów swojej pracy na swoim profilu na Facebooku, inicjując #agencyjnytrashtagchallenge. Rękawica została rzucona!
Wyzwanie na pojedynek w sprzątaniu otrzymało 11 agencji z największych polskich miast: GoldenSubmarine, 180heartbeats + JUNG v MATT, GONG, K2, VMLY&R Poland, Walk.Agency, Publicon., Ogilvy Poland, Saatchi & Saatchi IS, DDB Warszawa oraz Dziadek do orzechów.
To dopiero początek, ponieważ każda agencja marketingowa w Polsce może dołączyć do rywalizacji, a także nominować kolejne do udziału.
Wszystkie agencje mają na starcie równe szanse. Zadba o to firma Paclan – marka produktów gospodarstwa domowego, takich jak gąbki, ściereczki, rękawiczki czy worki na śmieci. Każdy uczestnik wyzwania #agencyjnytrashchallenge może otrzymać od niej produkty potrzebne do wykonania zadania, czyli worki na śmieci i rękawice.
Globalne wyzwanie #trashtag podbija Internet od kilku tygodni i nieustannie zyskuje na popularności. W porównaniu do poprzednich wyzwań, akcja zaskarbiła sobie ogromną sympatię internautów — w końcu chodzi o działanie w dobrej sprawie, a konkretniej o posprzątanie zaśmieconego miejsca i podzielenie się efektami „przed i po” w kanałach social media.
W Polsce akcję nagłośnił portal Wirtualna Polska, który pod hasłem #trashchallengeMEDIA zaangażował do działania redakcje dziennikarzy w całym kraju.
czytaj:   Drag queens + IKEA = Beautiful Possibilities
dzień osób z zespołem downa
czytaj:   Twórca marki IKEA zmarł w wieku 91 lat

21 chromosom - #zespolkolorowychskarpetek

21 marca ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna z okazji Światowego Dnia Osób z zespołem Downa. Akcja ma celu uświadomienie Polakom, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku, tolerancji i akceptacji.

Główną osią kampanii jest spot, który ma obalać stereotypy związane z zespołem Downa. Do akcji zaproszono 8 osób z trisomią 21, które podzieliły się z swoimi doświadczeniami, opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia.

„Akcja powstała z potrzeby serca. Zespół Downa jest mi bliski, mam 25 letnią siostrę Monikę, która zainspirowała mnie do zrobienia tej kampanii. Mam możliwość pracować wśród wspaniałych osób, które wsparły mój pomysł i pomogły mi w realizacji kampanii. Reprezentanci mediów i wydawców, których zaprosiłam do współpracy podkreślali wartość edukacyjną kampanii” mówi Kaja Bielawska z Digital Resolution – organizatorka i pomysłodawczyni akcji.

czytaj:   Mint Media wzmacnia dział strategii i kreacji

 

Akcja jest komunikowana w internecie, na outdoorze i w prasie. Towarzyszy jej także kampania PR. Jest realizowana pro bono dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa „Bardziej Kochani”.  Do kampanii dołączyli przedstawiciele mediów i wydawców: Stroer, Blaber, YOC, Digital Contact, Converters, Audience Network, MM Group, We Love Media, Interia, KPI Media, Content Marketing, AdPrime. Akcję wspiera również Asics i Hutnik Warszawa.

czytaj:   Twórca marki IKEA zmarł w wieku 91 lat

Reżyserem spotu został Bartłomiej Szkop, za produkcję spotu odpowiedzialni są:  Dorota Konarska oraz Łukasz Genczelewski. Za kreację, montaż i postprodukcję odpowiada Bartek Woziwodzki z Tribal Media.

czytaj:   3. edycja kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”

„Wcześniej nie miałem do czynienia z osobami z zespołem Downa. Przychodząc na plan spodziewałem się, że będą tylko dramaty, troski, łzy i jedno wielkie użalanie się nad sobą. A z tego, co zauważyłem, to są osoby, które w ogóle nie dbają o atencję, nie chcą jakiegoś wyjątkowego zainteresowania, chcą być po prostu traktowane normalnie.” Komentuje Bartek Szkop, reżyser spotu.

czytaj:   VML dla IKEA

„Dziękuję wszystkim przyjaciołom osób z zespołem Downa! To wspaniałe, że jest nas aż tylu w branży marketingowo – reklamowej” – mówi Kaja Bielawska, organizatorka akcji.

Z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa każdy okazać solidarność z osobami dotkniętymi wadą genetyczną udostępniając w mediach społecznościowych zdjęcie w kolorowych skarpetkach nie do pary, symbolizujących różnorodność genetyczną  z hasztagiem #ZespolKolorowychSkarpetek

Nie masz skarpetek? Kup je w sklepie Many Mornings, zostań ambasadorom  i wesprzyj Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani. Z każdego zakupu skarpetek w dniu 21.03.2019 firma Many Mornings przeznaczy 21% zysku na wsparcie Stowarzyszenia.

gadżety erotyczne

Scream your own name – czyli jak zareklamować erotyczne zabawki dla kobiet

Woody Allen mawiał, że masturbacja to seks z osobą, którą się kocha”.

Kanadyjski sklep z gadżetami erotycznymi dla kobiet zdecydowanie wziął do serca to motto i przygotował kampanię billboardową, której głównym hasłem “wykrzycz swoje własne imię”.

U nas, podobnie jak w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie reklama produktów związanych z branżą dla dorosłych jest zabroniona, ale ta reklama wychodzi poza schemat, jaki możemy sobie wyobrazić.

czytaj:   Twórca marki IKEA zmarł w wieku 91 lat

Reklama, która nie epatuje seksem, a sprzedaje gadżety erotyczne dla pań wygląda świetnie i wywołuje uśmiech na twarzy.

gadżety erotyczne

 

 

“Scream your own name”

Klient: WOW Tech Group

Produkt: Womanizer

Agencja: The Garden

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *