Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

Symboliczne adopcje jako forma marketingu – case study z wrocławskiego Zoo

Urodzona we wrocławskim ZOO, niedźwiedzica Kora, znalazła opiekuna – firmę DONE! Deliveries, specjalizującą się w transporcie. Taka współpraca to korzyść dla każdej strony – zwierząt, ogrodu zoologicznego, a także firmy.

Adopcja symboliczna mieszkańca ZOO to nie tylko działanie marketingowe, to również narzędzie realizacji polityki odpowiedzialnego biznesu. Nie wystarczy bowiem mieć świadomości, że działalność firmy wywiera wpływ na środowisko, trzeba mieć odwagę i chęci, aby wpływ ten niwelować. A w jaki sposób możne to robić wspierając ZOO? Otóż współczesne ogrody zoologiczne to enklawy dla zagrożonych gatunków zwierząt, gdzie nie tylko mają szansę przetrwać, ale również rozmnażać się, by w przyszłości wzmocnić lub nawet odbudować populacje dziko żyjące. Jednak aby stworzyć zwierzętom warunki jak najbardziej zbliżone do środowiska i stale dbać o ich kondycję fizyczną oraz psychiczną, potrzebne są ogrodowi środki, które może pozyskać właśnie od firm zewnętrznych.

– Najważniejszym zadaniem ogrodu zoologicznego jest utrzymać zwierzęta w jak najlepszej kondycji fizycznej i psychicznej. Do tego niezbędne są kompetencje z zakresu, chociażby biologii, dietetyki czy behawioru naszych podopiecznych, których jest ponad 10 tys., z 1,1 tys. gatunków. Za tymi idą konkretne działania, a właściwie wydatki, jak: szkolenia specjalistyczne, diety dedykowane poszczególnym gatunkom, a nawet osobnikom, czy przygotowywanie lub zakup elementów dodatkowych. Nic tutaj nie może być przypadkowe. A to oznacza niekończące się potrzeby, więc i niekończące się wydatki. Każdy sponsor to dodatkowe środki, które możemy przeznaczyć na stałe ulepszanie warunków życia zwierząt. – mówi Joanna Kij z wrocławskiego ZOO.

Dla firmy korzyścią jest reklama i wzmocnienie wizerunku zgodnego z polityką CSR, wśród klientów i pracowników. W tego typu działaniach niezmiernie ważny jest świadomy i celowy wybór sponsorowanego zwierzęcia. Wybrany gatunek podopiecznego powinien wspierać filozofię firmy lub bezpośrednio wiązać się z jej działalnością. Należy również pamiętać, że tego typu działania, aby przynieść efekty, powinny być długofalowe. To z kolei wymaga pomysłu, ludzi i budżetu.

czytaj:   IKEA - to niedrogie

Skoro wiadomo, że tego typu działania nie przynoszą spektakularnych efektów w krótkim czasie, to po co je prowadzić?

W dzisiejszych czasach nie wystarczy już finansowa satysfakcja z pracy. Każdy chce być dumny z firmy, z którą współpracuje lub dla której pracuje. Osiągnęliśmy sukces na rynku, więc czujemy, że powinniśmy się nim podzielić. Do tej pory skupialiśmy się na ograniczaniu wpływu naszej działalności na środowisko. Teraz postanowiliśmy pójść krok dalej. Przez adopcję symboliczną chcemy mówić o tym, że zagrożone wyginięciem są nie tylko tygrysy w Azji, ale również niedźwiedzie w Polsce i że należy je chronić. Chroniąc niedźwiedzie, nie tylko zachowujemy je dla przyszłych pokoleń, ale również chronimy całe ich środowisko życia – las. – mówi Barbara Sordyl, kierownik marketingu w DONE! Deliveries.

Wybór niedźwiedzia brunatnego, jako podopiecznego DONE!, był naturalny. Przede wszystkim jest nieodłącznym elementem tej marki – od początku jej działalności wizerunek tego gatunku znajduje się w logo firmy. Poza tym niedźwiedź to symbol siły, odwagi i wytrwałości, które odpowiadają misji firmy. Dla pracowników okazało się równie ważne skojarzenie z „misiem”.

czytaj:   K2 i IKEA znowu razem
czytaj:   Pierwsza na świecie strona na Instagramie z IKEA

 

We wrocławskim ZOO mieszkają aż cztery osobniki tego gatunku, więc pozostało zadecydować, który z nich zostanie podopiecznym DONE!.

– Bardzo żałujemy, że nie mogliśmy „przytulić” wszystkich niedźwiedzi. Jednak gdy w lutym pojawiliśmy się w ZOO, aby zobaczyć niedźwiedzie – Kora po prostu skradła nasze serca. Do tego bardzo spodobały nam się warunki w jakich żyje, bo to właściwie las. Cieszymy się też, że dzięki naszemu wsparciu będzie je można jeszcze ulepszyć. Zrobimy też wszystko, aby nasi pracownicy i partnerzy pokochali Korę i dowiedzieli się o niedźwiedziach jak najwięcej. Również o tym, jak można im pomóc przetrwać w środowisku naturalnym. – dodaje Natalia Ogierman, specjalistka ds. social mediów w DONE!, jedna z koordynatorek akcji adopcyjnej.

Kora jest przedstawicielem podgatunku niedźwiedzia europejskiego (Ursus arctos arctos) – karpackiego. Kiedyś był on obecny na  terenie niemal całej Polski, dziś występuje jedynie w Tatrach, Bieszczadach i na Babiej Górze. Szacuje się, że jest ich niespełna 100. Kora  urodziła się we wrocławskim ogrodzie zoologicznym 22 lata temu. Ma niewiele ponad metr wysokości i osiągnęła masę 165 kilogramów. Mieszka wraz z matką – Manią, w europejskiej części ZOO, mając za sąsiadów rysie i wilki. Jej ulubionym przysmakiem są jabłka, chociaż nie wzgardzi orzechami, rybą, czy grzybami.

czytaj:   Niestandardowa kampania IKEA

Podlaskie Travel: viralowe wow

SuWOW!ki, DrOHiczyn, SUPER!aśl, no i ŁOOO!mża. Podlaskie prezentuje największe atrakcje regionu posługując się emocjami – dosłownie. A te niosą się wirusowo.

Nowa odsłona kampanii Podlaskie Travel w social media oparta jest na prostym zabiegu – odnalezieniu prawdziwych emocji w najbardziej atrakcyjnych miejscach regionu. A konkretnie – w ich nazwach. SuWOW!ki, DrOHiczyn, SUPER!aśl, ŁOOO!mża wywołały na Facebooku “efekt WOW” i w ciągu 48 godzin od publikacji organicznie dotarły do 300 tys. osób. Pojawiły się setki pozytywnych, emocjonalnych komentarzy oraz autorskich wariacji na temat kolejnych nazw.

czytaj:   „Ekologia tekstyliów” – wspólny projekt łódzkich studentów i firmy IKEA

Jest to kolejna odsłona komunikacji prowadzonej przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną na kanałach społecznościowych: Facebook, LinkedIn, Instagram. Jej celem jest zbudowanie świadomości i wizerunku Podlaskiego jako bliskiego, dostępnego i wartego odkrycia kierunku turystyki weekendowej.

olx

Janusz Chabior w kampanii OLX demaskuje najgorsze zachowania w sieci

“W Internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym” – namawia aktor Janusz Chabior w najnowszej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX. Siedem filmów przewrotnie piętnuje najgorsze zachowania w serwisie i całej sieci.

Kampania to odpowiedź na hejt i brak kultury w sieci. Wulgarne odzywki, oszustwa, brak szacunku, spam – to zjawiska, które na co dzień dotykają internautów, w tym również użytkowników OLXa.


 

Chcemy wyraźnie powiedzieć, że się od tego odcinamy i przypomnieć o pewnych zasadach – mówi Marcin Sienkowski,head of marketing OLX.pl. – Janusz Chabior wydał nam się idealny do roli kogoś, kto jest w stanie pomóc zaprowadzić porządek w serwisie. A może przy okazji także w pozostałej części sieci, bo zależy nam, by propagować pozytywne zachowania. I nie chodzi o to, by kogoś zganić czy ośmieszyć, ale by zmienić niefajne internetowe relacje w bardziej przyjazne. Tak jak w realnym życiu, kiedy na przykład idziemy do sklepu, mówimy “dzień dobry”, jesteśmy po prostu mili, a nawet żartujemy ze sprzedawcą. I takiej atmosfery chcemy w OLX – podkreśla.

Punktem wyjścia do pomysłu była obserwacja, że najczęściej “sprawcy” hejtu czy innych chamskich zachowań w sieci czują się bezkarnie, bo są anonimowi.

 Chowając się za ekran komputera i obrzucając błotem osobę po drugiej stronie, nie traktują jej jak kogoś znajomego czy bliskiego, kogo lubią i szanują – wyjaśnia Radosław Smorga, business director 180heartbeats + Jung v Matt. – Po prostu przestają zachowywać się jak ludzie. Dlatego postanowiliśmy rozładować hejterskie sytuacje humorem, pokazać konkretne twarze i charaktery, by nadać im bardziej cywilizowany, ludzki wymiar – dodaje.

via GIPHY

czytaj:   IKEA Kraków zachęca do dzielenia się w „Przestrzeni Pełnej Dobra”
czytaj:   Kobieto, graj w gry

Na potrzeby kampanii, która potrwa najbliższe trzy tygodnie, 180heartbeats + Jung v Matt przygotowała serię siedmiu filmów do Internetu i social mediów. Spoty wyprodukowała F25.

lgbtq

Powiedz tak! Małżeństwa dla wszystkich – kampania Ben&Jerry’s

Czas na równość małżeńską, nie tylko związki partnerskie – z tym postulatem marka Ben&Jerry’s i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza ruszają na tegoroczną Paradę Równości w Warszawie. Nie idą po ochronę praw mniejszości, ale po uznanie podstawowych praw człowieka i jego godności.

Hasło #MałżeństwaDlaWszystkich, bo miłość nie wyklucza! wzywające do poparcia równości małżeńskiej znalazło już wyraz w centrum Warszawy, przy Rotundzie, na banerze o powierzchni blisko 255 m. kw. Natomiast w czasie Parady 8 czerwca, największego w Polsce święta równości, wolności i tolerancji, która po raz 19. przejdzie ulicami stolicy, prawo do małżeństwa będzie można wesprzeć dołączając do wielkiej platformy.

Ben&Jerry’s i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza rok temu zawiązały partnerstwo, którego celem jest zapewnienie prawa do zawarcia małżeństwa dla wszystkich, niezależnie od orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Od tamtej chwili zabiegają o społeczne przekonanie i zaangażowanie, zakładając, że równość małżeńska powinna zostać zagwarantowana w polskim prawie najpóźniej do roku 2025.

Zwłaszcza, że w Polsce poparcie dla związków partnerskich i równości małżeńskiej rośnie i było na początku 2019 rekordowe – to odpowiednio 56 i 41 proc.* Marka i NGO-sy w ubiegłym roku zorganizowały powrót niezniszczalnej tęczy na plac Zbawiciela, co było symbolicznym wsparciem społeczności LGBT+. W lutym wsparły maturzystów I SLO Bednarska, którzy wbrew utrwalonym kulturowo wzorcom, zatańczyli Poloneza Równości w geście wsparcia dla koleżanek i kolegów LGBT+. Było to najgłośniejsze w ostatnim czasie wsparcie dla młodych osób LGBT+. Teraz razem koncentrują się na równości małżeńskiej.

– Rodziny z dziećmi wyjeżdżają z Polski, bo boją się o swoje bezpieczeństwo – mówi Ola Kaczorek, współprzewodnicząca Stowarzyszeniu Miłość Nie Wyklucza. – Tak, takie rodziny istnieją, tu i teraz, i potrzebują ochrony ze strony państwa. Kiedy jednemu z rodziców coś się stanie, dziecko zostaje odebrane przez sąd, bo wedle prawa drugi rodzic to obca osoba. Zgodnie z przekazem polityków – chrońmy dzieci. Dlaczego odmawiamy im prawa do bezpieczeństwa, które mają ich rówieśnicy? – argumentuje.

Równość małżeńska obowiązuje w 16 krajach Europy i 27 krajach na świecie, m.in. w Kolumbii, Republice Południowej Afryki i na Tajwanie. W kolejce są też kolejne kraje, takie jak Czechy, które wcześniej wprowadziły namiastkę równości w postaci związków partnerskich. – Tymczasem w Polsce politycy wciąż udają, że pary tej samej płci i tęczowe rodziny nie istnieją, a prawo do godnego i bezpiecznego życia należy się tylko niektórym. – podnosi Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza.
Równość małżeńska to prawo do zawarcia małżeństwa przez dwie osoby, niezależnie od ich płci prawnej. W wymiarze społecznym jest to uznanie ich za równie wartościowe, akceptowane i pożądane, jak związki osób różnej płci. Realizacja postulatu jest kluczowym elementem starań o zagwarantowanie prawa do samorealizacji i szczęścia wszystkim, bez względu na ich orientację psychoseksualną i tożsamość płciową. Możliwość dokonania wyboru o zawarciu małżeństwa (taka sama, jaką mają pary różnopłciowe) jest niezwykle istotna w perspektywie prawa do decydowania o własnym życiu czy dostępu do wielu udogodnień, ale także obowiązków, które mają inne pary. Jest wartością zarówno dla osób, które same chciałyby zawrzeć związek małżeński, jak i dla tych, dla których istotna jest sama wolność wyboru. Każdy może wesprzeć to stanowisko nie tylko podczas Parady Równości, ale także dołączyć do wielu inicjatyw, które organizuje MNW – organizacja m.in. edukuje i lobbuje na rzecz uznania par tej samej płci przez polskie prawo.

czytaj:   IKEA - to niedrogie
czytaj:   Uczniowie krakowskiego Centrum Autyzmu dostali od IKEA nowe kuchnie dydaktyczne

Zaangażowanie marki lodów Ben&Jerry’s jest wynikiem silnie rozwiniętej misji społecznej. Od początku istnienia wspiera organizacje pozarządowe walczące o równość na całym świecie i mocno wierzy w znaczenie społeczeństwa integracyjnego z równymi prawami, w którym każda kochająca para, niezależnie od płci, ma równe prawa. W Niemczech marka zorganizowała m.in. akcję zbierania poparcia dla małżeństwa dla wszystkich, w efekcie której wysłano 55 tys. maili do deputowanych Bundestagu. Również w USA, Irlandii czy w Australii popierała społeczne i polityczne akcje na rzecz równości:

Mamy długą historię angażowania się na rzecz sprawiedliwości społecznej, w tym praw społeczności LGBT+ i równości małżeńskiej – podkreśla Martyna Kaczmarek, brand manager marki Ben&Jerry’s. – Już w 1989 r. Ben & Jerry’s był pierwszym pracodawcą w Vermont, który oferował ubezpieczenie zdrowotne partnerom pracowników, w tym parom tej samej płci. Wierzymy i walczymy o to aby każdy miał pełne i równe prawa obywatelskie. Małżeństwa dla wszystkich, bo miłość nie wyklucza! – dodaje.

*Sondaż IPSOS dla OKO.press, luty 2019 r.

czytaj:   Obraz z Ikei dziełem sztuki

H&M z kolekcją Stranger Things

H&M z kolekcją Stranger Things

H&M ogłasza współpracę z Netflix i ich przebojowym serialem Stranger Things, który wkroczy w ich oczekiwany trzeci sezon latem.

Kolekcja skupia się wokół społeczności Hawkins. Znajdziecie tu inspirowaną przez serial gamę odzieży, strojów kąpielowych i akcesoriów dla kobiet i mężczyzn.

H&M z kolekcją Stranger Things

H&M z kolekcją Stranger Things

 

H&M z kolekcją Stranger Things

H&M z kolekcją Stranger Things

H&M z kolekcją Stranger Things

 

 

W nadchodzącym trzecim sezonie Stranger Things zostaną wprowadzone nowe lokalizacje w fikcyjnym mieście Hawkins, a firma H&M będzie miała wyłączność na prowadzenie opowiadania w świecie mody z letnią kolekcją kapsułek opartą na zbiorach społeczności.

czytaj:   Pierwsza na świecie strona na Instagramie z IKEA

H&M z kolekcją Stranger Things H&M z kolekcją Stranger Things H&M z kolekcją Stranger Things

Kolekcja Stranger Things jest hołdem dla kultowych stylów z lat 80.

Całość zaprojektowana została przez zespół H&M we współpracy z Netflix. Całość utrzymana jest w palecie kolorów Stranger Things w kolorze czarnym, czerwonym i białym obok różu fuksji w kolekcji damskiej. Logo Stranger Things pojawi się na ubraniach i akcesoriach (genialne klapki). Część kolekcji będziemy mogli zobaczyć w nadchodzącym sezonie.

czytaj:   Kobieto, graj w gry

H&M z kolekcją Stranger Things H&M z kolekcją Stranger Things

Do kolekcji dołączona jest kampania z udziałem Dacre Montgomery, który gra Billego Hargrove.

Zdjęćia: Matt Jones.

Kolekcja będzie dostępna w sklepach na całym świecie od 23 maja, a także na stronie hm.com.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *