Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

aliexpress

„Słodkie lisa ucha berety” – jak AliExpress wykorzystuje unikalne cechy marki w swojej komunikacji

Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych? 

Kapcie w kształcie różowych świnek to „krótkie futro pluszowe”, pokrowiec na pilota to „zdalnego sterowania osłona”, a szczotka do włosów ze skrytką (!) – „grzebień z tajemnicy przedziału”. Brzmi intrygująco? Takie właśnie opisy zdjęć można znaleźć na polskich profilach marki. 

 

Komunikacja spójna z marką

Celem nowej koncepcji komunikacji na Facebooku oraz Instagramie jest przede wszystkim spójność z charakterem platformy i jej postrzegania wśród użytkowników. Na AliExpress odkryć można zarówno brelok do kluczy za $0.90 jak i złoty tron za $1 700. Wokół marki spontanicznie wytworzyły się społeczności, które wymieniają się linkami do polecanych i sprawdzonych produktów czy kuponami zniżkowymi. Komunikacja zachęca więc użytkowników do radosnej i beztroskiej zabawy zakupami oraz do „odkrywania” milionów produktów. Za sprawą naszej komunikacji chcieliśmy wzmocnić obraz marki w świadomości użytkowników pokazując, że AliExpress ma też dystans do samego siebie i w SoMe liczy się autentyczność. – mówi Olga Zambon, Business Development Expert w Alibaba Group.

Produkt na głównym miejscu 

Nietypowy, zaskakujący koncept nie zapomina o tym, co najważniejsze – wciąż to produkt jest na pierwszym planie. W przypadku AliExpress słowa Winstona Grooma “życie jest jak pudełko czekoladek” nabierają nowego znaczenia. Nawet szukając “zwykłego” przedmiotu zawsze trafimy na coś nietypowego. W swoich kanałach w mediach społecznościowych marka pokazuje produkty wyselekcjonowane spośród setek tysięcy artykułów z dziesiątek kategorii dostępnych w sklepie internetowym. Wybieramy produkty z potencjałem memetycznym, dopasowane kontekstowo chociażby do pory roku, świąt okazjonalnych lub aktualnych trendów – mówi Aleksandra Zasławska z agencji Monday odpowiedzialnej za nową koncepcję komunikacji marki.

Translator, który stał się inspiracją

Za tłumaczeniem opisów produktów dostępnych na AliExpress stoi translator, który zwykły opis zamienia w poezję. Beret z uszami, który podpisany jest jako „słodkie lisa ucha berety” to fragment opisu wzięty bezpośrednio ze strony produktu. Podobne tłumaczenia są dobrze znane wszystkim użytkownikom sklepu – to właśnie one stały się inspiracją dla całej komunikacji. Dodatkowo opisy postów kontekstowo łączą się z prezentowanym produktem. 

Nowa koncepcja spotkała się z wieloma pozytywnymi reakcjami wśród odbiorców. Użytkownicy chwalą markę za dystans do siebie, wchodzą w interakcję, co wpływa na zasięg i zaangażowanie na profilach marki. Idea została także zauważona i doceniona przez ekspertów – agencja komunikacji Monday otrzymała za nią wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu niezależnej kreacji w reklamie – Kreatura 2019.

 

 

marketing sensoryczny

Doznania sensoryczne podnoszą sprzedaż stacjonarną o 10 procent [Badanie Mood Media]

Mood Media – światowy lider rozwiązań customer experience, opublikował nowy raport dotyczący wpływu marketingu behawioralnego na zachowania konsumentów. Badanie dowodzi, że marketing sensoryczny ma korzystny wpływ na emocje, funkcje poznawcze i zachowania kupujących w punktach stacjonarnych.

Partnerem Mood Media w badaniu, była międzynarodowa sieć sportowa INTERSPORT. Kontrolowany eksperyment dowiódł, iż w przypadku zastosowania marketingu sensorycznego, kupujący spędzali w sklepach ok. sześć minut dłużej, a ogólna sprzedaż wzrosła o 10 procent.

Badania behawioralne zostały przeprowadzone przez międzynarodową firmę badawczą Walnut Limited dla Mood Media i ogólnoświatowej sieci sklepów INTERSPORT. Potwierdziły jednoznacznie, że marketing sensoryczny ma korzystny wpływ na emocje klientów, ich sposób postrzegania oferty marki oraz zachowania dotyczące decyzji zakupowych konsumentów.

Wiedząc, że według 78 proc. kupujących kluczową rolę w decyzji o tym, aby dokonać zakupu stacjonarnie a nie online, odgrywa przyjemna atmosfera w sklepie, podjęliśmy współpracę z Walnut Unlimited, by przeprowadzić unikalne, behawioralne i neuromarketingowe badanie jakościowe. Naszym celem była dokładna analiza, jak kupujący reagują na określone bodźce sensoryczne – mówi Scott Moore, globalny dyrektor ds. marketingu w Mood Media. – Wyniki mówią same za siebie. Strategia marketingowa włączająca elementy sensoryczne, generuje wymierną reakcję emocjonalną u konsumentów, co ostatecznie przynosi korzystne rezultaty dla sprzedaży produktów i usług – dodaje Moore. 

Zasadnicze odkrycia dowodzące pozytywnego wpływu bodźców sensorycznych w sklepach stacjonarnych:

  • Klienci zakupili więcej produktów (wzrost o 4 procent) – oraz droższych produkty (wartość wyższa o 6 procent) – gdy oddziaływały elementy marketingu sensorycznego. 
  • Użycie zapachu ma nawet większy efekt, gdy służy wyodrębnieniu poszczególnych działów lub stref. We wzbogaconej o zapach strefie futbolu, poziom emocji klientów był o 28 procent wyższy niż przeciętnie.
  • Od momentu instalacji zapachu w strefie futbolu, INTERSPORT zanotował 26 procentowy wzrost sprzedaży w tej kategorii w sklepach testowych w porównaniu do wyników tej samej kategorii w innych sklepach w danym kraju.
  • Na podstawie pomiarów Eye Tracking (ET) czas uwagi zwracanej na ekrany w sklepach wzrósł o 5 procent w momencie włączenia dynamicznych wizualizacji (w porównaniu do wizualizacji statycznych). 
  • Na podstawie pomiarów wrażliwości skóry (Galvanic Skin Response – GSR), brak elementów sensorycznych w sklepie spowodował, że klienci czuli się nieswojo, a 17 procent z nich odczuwało dyskomfort i podwyższoną drażliwość w nietypowo cichym i pozbawionym bodźców otoczeniu.
  • Konsumenci lubią się oglądać, co badanie określa mianem “naukowego narcyzmu”. Pomiary wrażliwości skóry (GSR) i Eye Tracking (ET) wykazały znaczący wzrost aktywności systemu nerwowego, gdy kupujący widzieli się w lustrach oglądając produkty i przymierzając je na sobie.
  • Kupujący wykazali 50 procent bardziej intensywną reakcję emocjonalną wchodząc w fizyczny kontakt z produktem. Potwierdza to przede wszystkim strategiczną i zasadniczą rolę, jaką wciąż pełnią zakupy stacjonarne oraz włączenie do ścieżki zakupowej elementów marketingu dotykowego.

 Budując naszą wielokanałową strategię, dalej skupiamy się na ulepszaniu naszych sklepów stacjonarnych stosując zapadające w pamięć i angażujące doznania, które silnie łączą nas z naszymi klientami – mówi Chris Kleine, dyrektor ds. projektowania i rozwoju z IIC-INTERSPORT Intl Corp. – Badanie zrealizowane wspólnie z naszym dostawcą usług customer experience dodatkowo podkreśliło, jak ważne w kreowaniu pozytywnej atmosfery w sklepie są doświadczenia sensoryczne, które skłaniają klientów do regularnych powrotów – dodaje Kleine.

Metodologia badania: 

W celu zrozumienia tego, w jaki sposób klienci INTERSPORT reagują na doznania sensoryczne, Mood Media stworzyło dwa środowiska w sklepie. Pierwsze środowisko “wszystkich zmysłów”, w którym aktywowane były wszystkie elementy sensoryczne, w tym muzyka, zapach świeżo skoszonej trawy i dynamiczny digital signage. Drugie środowisko “bez zmysłów”, charakteryzowało się brakiem elementów marketingu sensorycznego. Wyniki zostały porównane z trzema “sklepami kontrolnymi” INTERSPORT, w których nie zostały wprowadzone żadne zmiany względem standardowego wyposażenia. By zbadać wpływ marketingu sensorycznego na emocje i uzyskać wgląd w reakcje behawioralne i poznawcze klientów, Walnut Unlimited dokonywało pomiarów wrażliwości skóry (GSR) oraz Visual Eye Tracking (ET).

Szczegółowe wyniki badań na: moodmedia.co.uk/sensory-marketing.

 

allegro reklama świąteczna babcia

Kampania świąteczna Allegro

Od ukazania się poruszającego filmu o Dziadku w grudniu 2016 r. wielu Polaków co roku czeka na emocjonalne świąteczne wideo od Allegro. Tym razem opowiadamy kolejną wzruszającą historię o ważnych rzeczach: rodzinie, marzeniach i wspólnych doświadczeniach oraz o tym, jak technologia czasami utrudnia, a czasem ułatwia komunikację międzypokoleniową.

 

  •  Tegoroczny świąteczny film z Allegro zatytułowany „Album” przedstawia rodzinną historię, w której wspomnienie przeszłości jest inspiracją do działania w teraźniejszości. W swoim głębszym znaczeniu spot odzwierciedla współczesny świat, w którym nie zawsze rozumiemy drugą osobę, nawet członka rodziny. Tym razem międzypokoleniowe zrozumienie jest możliwe dzięki rodzinnemu ciepłu… A także dzięki Allegro.
  •  Od 20 lat Allegro jest nie tylko ulubionym miejscem zakupów Polaków, ale towarzysząc ich codziennemu życiu, także wywołuje pozytywne emocje związane z rodzinnym ciepłem, społecznością i radością. Pomagamy znajdować to, co najważniejsze – przedmioty, które zaspokoją nie tylko potrzeby materialne, ale także duchowe i sentymentalne.

 

Allegro jest ulubionym miejscem zakupów Polaków od dwudziestu lat. To dla nas wielkie wyróżnienie, ale także odpowiedzialność, ponieważ jesteśmy częścią życia milionów klientów korzystających z naszej platformy na co dzień – mówi Adam Szałamacha, Brand Manager w Allegro. – Jesteśmy platformą, na której klienci mogą znaleźć wszystko, czego szukają podczas codziennych zakupów. W naszej komunikacji staramy się podkreślać to, co jest naprawdę ważne w życiu: miłość, ciepło, dobroć i zrozumienie. W naszych filmach, podobnie jak w życiu codziennym, Allegro pozwala łatwo znaleźć to, co najważniejsze w konkretnym momencie. To kolejny nasz film, który wychodzi poza proste skojarzenia związane z zakupami. Mówimy o tym, co naprawdę się liczy dla nas wszystkich – dodaje Adam Szałamacha.

Tegoroczny świąteczny film Allegro zatytułowany „Album” został stworzony w ramach nowej platformy komunikacyjnej „Znajdź to, co najważniejsze teraz” przygotowanej dla Allegro przez Ogilvy. – Rozwój technologiczny nie pomaga w zrozumieniu między pokoleniami – mówi Maciej Twardowski, dyrektor kreatywny w Ogilvy. – Ale tak naprawdę mamy dużo więcej wspólnego ze starszymi członkami rodziny, niż nam się czasem wydaje. Kampania dotyczy tego, co najważniejsze w okresie Bożego Narodzenia w każdej rodzinie: bycia razem. Technologia jest tylko narzędziem, które może być pomocne – dodaje Twardowski.

Film wyreżyserował Trevor McMahan (Moon Films) – bardzo doświadczony reżyser, który szczególnie ceni serdeczność oraz autentyczność w opowiadaniu historii. To zdobywca wielu nagród oraz twórca kampanii dla takich marek jak Huawei, McDonald’s, Volkswagen czy Visa.

W roli głównej w „Albumie” zobaczymy Halinę Rowicką, aktorkę świetnie znaną polskiej publiczności, z ogromnym dorobkiem artystycznym, którą można oglądać w spektaklach teatralnych, telewizyjnych, filmach fabularnych oraz serialach, np. „Dom”, „Szatan z siódmej klasy”, „Przyjaciółki” czy „Druga szansa”. Obecnie można zobaczyć ją na scenie Teatru Mazowieckiego w spektaklu jej autorstwa „A miał być cud” z piosenkami Agnieszki Osieckiej w reżyserii Jana Szurmieja, a także gościnnie w Teatrze Polskim w sztuce „Dziady” w reżyserii Janusza Wiśniewskiego. Rolę Wnuczki gra Oliwia Ogorzelska, wesoła, spontaniczna i otwarta 13-latka, której pasją od zawsze był teatr, film i muzyka. Ukończyła szkołę muzyczną I stopnia. W wolnych chwilach gra na pianinie, jeździ konno, a w przyszłości marzy o zagraniu w musicalu. Na ekranach można ją oglądać w serialu „Ojciec Mateusz”, gdzie wciela się w postać Gosi.

Scenariusz przygotowała agencja Ogilvy, Moon Films odpowiada za proces produkcji, Televisor za postprodukcję, Juice za montaż dźwięku, a muzykę skomponował Volodymyr Antoniv z MIRYA – Handcrafted Soundtracks.

Kampania składa się z trzech elementów: zwiastuna, części wizerunkowej i produktowej. Będzie emitowana w telewizji, w Internecie i mediach społecznościowych od 20 listopada do 24 grudnia. Klienci będą mogli ją obejrzeć zarówno podczas nadchodzącego festiwalu promocji Black Week na Allegro, jak i podczas świątecznych zakupów. Film świąteczny będzie można oglądać w telewizji, serwisach VOD, mediach społecznościowych i we własnych mediach Allegro: na kanale YouTube oraz Facebook.

They.pl z nową kampanią dla Lirene Natura

Marka Lirene wprowadza na rynek nową linię naturalnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała dla kobiet – Lirene Natura. Za przygotowanie idei, strategii oraz realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja digital marketingu They.pl. Kampania „Z naturą Ci do twarzy” obejmuje działania prowadzone w outdoorze, prasie oraz digitalu.

Lirene Natura to innowacyjna linia produktów tworzonych przez kobiety dla kobiet. To ukłon w stronę ekologicznych rozwiązań. Marka zwróciła uwagę nie tylko na skład produktów – kosmetyki zawierają ponad 95% składników organicznych i pochodzenia naturalnego – ale również na opakowania. Kartoniki są pozbawione celofanu, tubki wykonane w 90% z surowca pozyskiwanego z trzciny cukrowej, a słoiki do kremów składają się w 30% ze szklanej stłuczki. Wybrane produkty z linii Lirene Natura są także certyfikowane przez Ecocert (międzynarodowe niezależne stowarzyszenie zajmujące się m.in. kontrolowaniem jakości kosmetyków naturalnych i ekologicznych).

Elementem kampanii promocyjnej ukierunkowanej na naturę jest także współpraca z Fundacją Łąka, zajmującą się ukwiecaniem przestrzeni miejskich. W ramach działań za każde umieszczone na Instagramie zdjęcie oznaczone hasztagiem #lirenenatura marka Lirene przekaże złotówkę na stworzenie wyjątkowej, miejskiej Łąki Lirene. Za koncepcję konkursu odpowiada They.pl.

Agencja They.pl, obok przygotowania konceptu kreatywnego i strategii komunikacji linii kosmetyków Lirene Natura, odpowiada ponadto za prowadzenie kampanii online, w tym również realizację działań w mediach społecznościowych i influencer marketing.

 

rebel whooper bez mięsa

Burger King przedstawia: Rebel Whopper – 100 % Whopper, 0 % wołowiny

Rozpoczęła się największa premiera w historii marki Burger King. We wszystkich restauracjach sieci w 25 krajach w Europie, w tym w Polsce, wylądował dziś Rebel Whopper – pierwszy burger z roślinnym patty.

Rebel Whopper to 100-procentowy Whopper. Od kultowego burgera różni się jedynie tym, że ma w sobie 0 proc. wołowiny. Została zastąpiona roślinnym patty, przy czym nie zrezygnowano ze smaku, który miłośnicy Burger King znają i kochają. Soczyste, grillowane na prawdziwym ogniu, roślinne patty w bułce, serwowane ze świeżo pokrojonymi pomidorami, sałatą, kremowym majonezem, keczupem oraz piklami i pokrojoną w plasterki cebulą. Z sukcesem wprowadzono go już w USA i Szwecji, co zachęciło Burger King, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom miłośników burgerów w innych krajach. Tym samym Burger King jest największą siecią restauracji typu Quick Service Restaurant w Europie, oferującą burgery z roślinnym patty – od 12 listopada są dostępne w menu ponad 2500 lokali.

Recepturę roślinnego patty Burger King opracował z uznaną marką The Vegetarian Butcher, która od lat pracuje nad roślinnymi zamiennikami mięsa. – Jesteśmy przekonani, że Rebel Whopper to alternatywa, na którą czekali wszyscy miłośnicy kultowego Whoppera – podkreśla David Shear, prezes Burger King EMEA, komentując historyczny przełom w sieci. – Jestem niezmiernie podekscytowany, że daliśmy Gościom naszych restauracji możliwość spróbowania Rebel Whoppera. Sami będą mogli ocenić czy czuć jakąkolwiek różnicę!

Również Jaap Korteweg, założyciel The Vegetarian Butcher jest zadowolony z efektu współpracy z Burger King: – Praca nad Rebel Whopperem była dla nas niesamowitym doświadczeniem. Nie możemy się doczekać chwili, aż wszyscy Goście Burger King będą się mogli cieszyć jego smakiem.

Alternatywa dla klasycznego Whoppera z pewnością zasmakuje zarówno wiernym fanom burgera, jak i odkrywcom nowych smaków, w tym zwolennikom bezmięsnego jedzenia.

Założona w 1954 roku marka Burger King jest drugą co do wielkości siecią Quick Service Restaurant na świecie. Jej sztandarowym produktem jest Whopper. Obecnie ma ponad 17 800 restauracji w ponad 100 krajach – w Polsce działają w sumie 64.

The Vegetarian Butcher założył Jaap Korteweg, rolnik od dziewięciu pokoleń i prawdziwy miłośnik mięsa, który ze względu na epidemię świńskiej grypy, zdecydował się przejść na wegetarianizm. Firmę uruchomił, by zaspokoić własne zapotrzebowanie na wysokiej jakości “mięsne” produkty pochodzenia roślinnego. Wraz z grupą pasjonatów, ma ambicję zostać największą dostawcą bezmięsnych zamienników na świecie. TVB oferuje szeroką gamę produktów, by miłośnicy mięsa nie musieli drastycznie rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. Obecnie produkuje białka pochodzenia roślinnego, które konkurują z mięsem zwierzęcym pod względem smaku, konsystencji i wartości odżywczych. Ich jakość doceniły już uznane międzynarodowe autorytety, w tym jury złożone z rzeźników, dziennikarzy kulinarnych i gwiazd Michelin. Produkty TVB sprzedawane przez 4 tys. partnerów w 17 krajach. Więcej informacji www.TheVegetarianButcher.com

Nowość Burger King w Polsce wspiera w social mediach agencja 180heartbeats + Jung v Matt.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz