w

Mobilna kampania Allegro wykorzystująca active LOCKSCREEN – nowy, skuteczny format reklamowy – case study

Mobilna kampania allegro wykorzystująca active lockscreen – nowy, skuteczny format reklamowy – case study

Czy reklama mobilna jest skuteczna? Poniższe case study Allegro, z wykorzystaniem nowego formatu reklamowego – active lockscreen, udowadnia, że jak najbardziej.

Operator T-Mobile od pewnego czasu preinstaluje na smartfonach sprzedawanych w swoich salonach z systemem Android unikatową aplikację Start, która umożliwia korzystanie z niektórych funkcji telefonu bez konieczności odblokowywania go.

“Dzięki nowej aplikacji posiadacz smartfona może nie tylko sprawdzić pocztę, przejrzeć
interesujące go informacje, czy serwisy społeczności we, ale także dowie się o nowych
promocjach, produktach i usługach np. sieci T-Mobile.” – mówi Tomasz Szulkowski, mobile
director strategy z MoBehave.

Nowy rodzaj nawigacji daje użytkownikowi dostęp do najważniejszych funkcji od razu na
pierwszym ekranie. Placement jest w rzeczywistości częścią̨ interface’u urządzenia. Active
lockscreen to tak naprawdę̨ tzw. nakładka systemowa na Androida, a nie layout strony mobilnej
czy aplikacji, do której użytkownicy zaglądają̨ sporadycznie.

Pierwszą kampania z wykorzystaniem tego niestandardowego formatu przeprowadzona została
dla Allegro. Za organizację akcji, na zlecenie agencji Reprise, odpowiedzialna była agencja
marketing mobilnego MoBehave oraz T-Mobile. W kampanii Allegro banner reklamowy
umieszczony był w zakładce “kupony“. Celem było wsparcie sprzedaży w kategorii Dom i Ogród
na Allegro w kanale mobilnym. Wyniki kampanii potwierdziły, że jest to format skuteczny, za
zarazem atrakcyjny dla grupy docelowej.

Rezultaty kampanii:

Odsłony: 117 838

Kliki: 2 665

CTR: 2,26 proc.

“Kampania Allegro jest kolejnym przykładem ekspansji Operatora na rynku reklamy mobilnej. W
przyszłości z pewnością możemy się spodziewać podobnych kampanii z wykorzystaniem
niestandardowego placementu. Co więcej, możliwość personalizacji przekazu jeszcze bardziej
podwyższy atrakcyjność tego formatu. Operatorzy agregują duże zasoby informacji o swoich
abonentach i kwestią czasu jest, kiedy Big Data zaistnieje w ofercie reklamowej.” – podsumowuje
Szulkowski.

Źródło: mat. pras.

Programiści, taksówkarze, kibice. O wolność ukrainy walczą ludzie tacy jak my

Programiści, taksówkarze, kibice. O wolność Ukrainy walczą ludzie tacy jak my

Selfie jako sztuka

Selfie jako sztuka