Przyszłość należy do zapaleńców. Przedstawiamy najbardziej innowacyjne projekty w biznesie, komunikacji i mediach. 13 złotych, 18 srebrnych oraz 14 brązowych nagród zostało wręczonych w tegorocznej edycji konkursu Innovation 2024.
27 listopada, podczas uroczystej gali w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie poznaliśmy tegorocznych laureatów konkursu Innovation 2024 – wydarzenia, które wyróżnia przełomowe projekty z obszaru biznesu, komunikacji i mediów.
Jury, złożone z 40 wybitnych ekspertek i ekspertów, spośród wszystkich złotych laureatów wyłoniło najlepszą pracę we wszystkich trzech kategoriach oraz wyróżniło najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody specjalne trafiły do najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć roku:
- Innovation of the Year: projekt „Gry sterowane głosem to nowa logopedia” autorstwa Pogaduszki, który łączy technologię z terapią mowy, wprowadzając nową jakość w obszarze logopedii.
- Charity of the Year: kampania „Żałoba Narodowa”, stworzona przez DDB Warszawa, OMD i K+GROUP dla Fundacji Zdrowia Psychicznego Słonie na Balkonie. Ten poruszający projekt zwrócił uwagę na kryzys zdrowia psychicznego dzieci.
Wśród przewodniczących jury znalazły się wybitne liderki i liderzy, w tym Stefan Batory, CEO i współzałożyciel Booksy Polska, który przewodniczył obradom, a także Paweł Patkowski (Orange), Anna Nowak (Saatchi & Saatchi Poland) i Olga Korolec (Ringier Axel Springer Polska), którzy nadzorowali ocenę w kategoriach odpowiednio: innowacje w biznesie, komunikacji i mediach.
Prezentujemy 45 zwycięskich prac z 63 nominowanych w konkursie Innovation 2024. Pełne listy nagrodzonych oraz nominowanych dostępne są na stronie z nagrodami.
Liderzy w swoich kategoriach
Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, a Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi. Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl, natomiast w kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Ranking agencji w konkursie Innovation 2024:
Miejsce | Agencja Mediowa Roku | Punkty |
1 | Mindshare | 33 |
2 | Spark Foundry | 12 |
OMD | ||
3 | Starcom | 7 |
4 | PHD | 6 |
5 | Zenith Poland | 5 |
Miejsce | Agencja Komunikacyjna Roku | Punkty |
1 | Saatchi & Saatchi | 40 |
2 | 180heartbeats + JUNG v. MATT | 30 |
Publicis Worldwide Poland | ||
3 | Dentsu Creative | 24 |
4 | K+GROUP | 18 |
MSL Group | ||
TWIN .collective | ||
5 | Przestrzeń | 17 |
Miejsce | Reklamodawca Roku – Commercial Brand | Punkty |
1 | Delikatesy Centrum (Eurocash) | 18 |
Gazeta.pl | ||
2 | Bank BNP Paribas | 16 |
3 | OLX | 14 |
Visa Europe Management Services Limited | ||
4 | Betclic | 12 |
Mondelez | ||
Netflix | ||
Škoda Polska | ||
Pogaduszki | ||
5 | GONG (PIRX) | 8 |
T-Mobile |
Miejsce | Reklamodawca Roku – Culture & NGO | Punkty |
1 | Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali | 20 |
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN | ||
2 | Fundacja Zwolnieni z Teorii | 18 |
3 | Fundacja Głód(nie)Nażarty | 12 |
Słonie na Balkonie – Fundacja Zdrowia Psychicznego | ||
4 | Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! | 6 |
5 | Alivia – Fundacja Onkologiczna | 4 |
Nagrody Game Changer
W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę:
- Firma Roku: Speakleash – za przełomowe rozwiązania w zakresie lingwistyki i sztucznej inteligencji.
- Wydarzenie Roku: Rok Refleksji / Zderzenie z Rzeczywistością – nagroda za zjawiska i procesy, które znacząco wpłynęły na branżę, zmuszając do refleksji nad wyzwaniami cyfrowej rzeczywistości oraz kierunkiem rozwoju komunikacji.
Konkurs Innovation przeznaczony jest dla projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach. Doceniane są zarówno duże, wdrożone projekty, jak i te, które już powstały, ale póki co nie zdążyły jeszcze zbudować skali i wyników lub znajdują się na etapie prototypu. Innovation nagradza przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach, a nie rezultaty ich wdrożenia. Głównym kryterium jest zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.
Więcej na stronie: www.innovation.sar.org.pl
Organizator: SAR
Sponsorzy: AMS, Gazeta.pl
Partnerzy: Ringier Axel Springer, Onet, Business Insider, Forbes
Audytor: Firma prawnicza SKP
Patroni medialni: Nowy Marketing, Marketing przy kawie, MamStartup