w

Nowa kampania Ikea z Bartoszem „Fiszem” Waglewskim

Nowy katalog ikea

Nowy Katalog IKEA 2018 pod hasłem „Zrób miejsce na życie” inspiruje i pokazuje setki pomysłów na to, jak zmienić swój dom w prosty i przystępny cenowo sposób. Chodzi o spojrzenie poza ściany domu, by nie ograniczały naszych pragnień i pomysłów na to, czym nasz dom mógłby być. Premiera katalogu to jednak nie wszystko – marka wprowadza także zmiany w komunikacji marketingowej i rozpoczyna nowy sezon z mottem „IKEA. Niech Żyje Dom!”.

Katalog IKEA 2018 liczy 324 strony i 4 strony okładki. Został wydrukowany w nakładzie 203 milionów egzemplarzy w 35 językach i jest dostępny w 52 krajach. Liczba egzemplarzy dystrybuowanych w Polsce to blisko 7 mln sztuk. Tegoroczna edycja katalogu skupia się na pokoju dziennym – to miejsce w domu, w którym przez całą dobę tętni życie. Mnogość funkcji, jakie spełnia, sprawia, że salon zmienia się nieustannie, robiąc miejsce na czynności związane z codziennym życiem: sen, zabawę, jedzenie, pracę lub relaks. Nie warto rezygnować z żadnej z nich, tylko odpowiednio przystosować do tego przestrzeń. IKEA przekonuje, że niezależnie od zasobności portfela czy powierzchni mieszkalnej, rok 2018 to dobry moment, by zrobić w swoim życiu więcej miejsca na rzeczy, które kochasz i zbliżyć się tym samym do domu swoich marzeń. Mówiąc krótko, zrobić miejsce na życie, także to zupełnie zwyczajne, codzienne: przyjaciół wpadających regularnie w odwiedziny, popołudniową zabawę z dziećmi, niedzielne seanse filmowe, błogie lenistwo z bliskimi lub też w samotności.

Zmiana – to słowo klucz do zrozumienia idei tegorocznego Katalogu IKEA 2018, któremu w tym roku towarzyszy hasło „Zrób miejsce na życie”. Urbanizacja, łatwość przemieszczania się
i zmiany w trybie pracy sprawiły, że domy oraz mieszkania, a szczególnie pokoje dzienne spełniają teraz znacznie więcej funkcji niż w przeszłości. IKEA wychodzi naprzeciw potrzebom ich mieszkańców. Oferuje jeszcze więcej prostych i przystępnych cenowo rozwiązań, aby w domu znalazło się miejsce na wszystko to, co kochamy oraz czego potrzebujemy. W naszej komunikacji skupiamy się na zwykłych ludziach i codziennych sytuacjach. Tym razem pokazujemy życie przez pryzmat zmian – niekoniecznie tylko tych diametralnych, jak np. narodziny dziecka, gdy dla każdego oczywiste jest w konsekwencji przearanżowanie wnętrza, ale także tych niewielkich, z pozoru słabo zauważalnych. Mowa tu chociażby o zmianie pory roku czy dnia, co również może i powinno inicjować nowe myślenie o wyposażeniu naszych mieszkań – podkreśla Michał Pronobis-Proński, lider komunikacji IKEA Retail w Polsce, odpowiedzialny za kampanię katalogową.

 

Ponadto cyfrowa wersja katalogu IKEA i aplikacja Katalog IKEA uzupełniają wersją drukowaną sprawiając, że jest aktualna i „żyje” przez cały rok. Wariant cyfrowy występuje w 69 odmianach językowych oraz 3 różnych layoutach zoptymalizowanych pod kątem różnych rodzajów mediów (komputer stacjonarny/laptop, smartfon/tablet i Apple TV). Z kolei aplikacja Katalog IKEA zawiera pogłębione treści, w tym filmy nawiązujące do wersji drukowanej katalogu, które dostarczają więcej informacji na temat przedstawianych rozwiązań.

Komunikacyjne zmiany

Jeśli mowa o zmianach, to takie zaszły także w obszarze komunikacji marki. Od 21 sierpnia IKEA we współpracy z polskim oddziałem agencji Saatchi & Saatchi IS rozpoczyna działania
w ramach nowej platformy komunikacyjnej „IKEA. Niech Żyje Dom!”. Jej otwarciem jest kampania pod hasłem „Życie to zmiany, zrób na nie miejsce. IKEA. Niech Żyje Dom!”.
Poprzednie hasło platformy komunikacyjnej IKEA brzmiało „IKEA. Ty tu urządzisz”, a dotychczasowe działania marki były ściśle z nią związane. Hasło „IKEA. Niech Żyje Dom!” ucieleśnia nową wizję IKEA na polskim rynku. Jego znaczenie opiera się na dwuznaczności – z jednej strony na celebracji domowego życia, w której marka IKEA chce pomóc, ale także na dopasowaniu swojego domu do stale zmieniających się warunków. Co ciekawe bowiem, wiele zmian, z których składa się nasze życie, nie znajduje odzwierciedlenia w naszych domach. IKEA chce, by polskie domy były pełne życia, by żyły wraz ze swoimi domownikami – komentuje Filip Fiedorow, Dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce.

Najnowszy spot IKEA jest powiązany z ideą nowej platformy komunikacyjnej marki oraz hasłem nowego Katalogu IKEA 2018. Spot pokazuje, że życie składa się z dużych i małych zmian, na które warto zrobić miejsce w swoim domu, by w pełni cieszyć się każdą spędzoną w nim chwilą. Format zaskakuje także nietypową narracją i muzyką, która jest wynikiem współpracy IKEA z twórcami Bartoszem „Fiszem” Waglewskim oraz Piotrem „Duitem” Krygierem.

3 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Cała kreacja i kampania, w połączeniu z nowym stylem jaki Ikea wprowadza w swoich salonach jest na naprawdę wysokim poziomie. Zgadzam się jednak z opiniami, które już czytam od wczoraj pod tą reklama – FISZ w roli lektora, nie pasuje tutaj.
    Drażni wręcz. Uwielbiam go i jego muzykę którą tworzył (tworzy) ale tutaj, no przyznajmy szczerze…trochę przerost formy nad treścią. Wydaję mi się, że to również kwestia tekstu…czy FISZ sam przygotował ten tekst czy jest to wynik „kreatywnych” głów z agencji?

    • OcZywiscie, ze Saczi i wielcy copy to nabazgrali..dusz wziął 100 i wszyscy na domaniewskiej i w Jankach szczęśliwi bo maja celebrytę co to czyta..ale kogo interesuje kto to czyta…

  2. obrazek jest ladny, produkcyjnie tez jest bardzo smacznie, ale FISZ to zabieg na sile, i wrecz przeszkadza niz dodaje smaku…starano sie chyba skopiowac pomysl globalny, gdzie lekotr i muzyka jest podstawa tej komunikacji, tu zabieg po prostu sie nie udal.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dziadek do orzechów maspex

Dziadek do orzechów chce zwrócić na siebie uwagę Maspexu

Haier wysadz swoja stara

Chujowa Pani Domu w nowej kampanii „Wysadź swoją starą” z ekipą Haier