Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

AdMonday – Perełki reklamowe z ostatnich dni

Marcin Żukowski z agencji interaktywnej Mint Media sprawdza, co pozytywnego wydarzyło się w reklamie w ostatnich dniach.

Mówi się o tym, iż polska reklama ma się słabo, bo w telewizji czy internecie często dopadają nas kuriozalne albo kiczowate kreacje. Tak rzeczywiście jest, ale… oglądając telewizję czy strony internetowe w innych językach odnoszę dokładnie takie samo wrażenie. Na początek więc polska perełka reklamowa z ostatnich dni – kampania radiowej Trójki. Ni to telewizyjna, ni internetowa, a więc po prostu wideo i zrealizowana tak, że świetnie sprawdza się na różnych ekranach.

Poza trójkowymi reklamami trafiło do mnie jeszcze kilka produkcji z ostatnich tygodni. Po pierwsze cudowna reklamówka sklepu dla dzieci Goldie Blox. To prawdziwie społecznie zaangażowany klip, a w dodatku bardzo sympatycznie się go ogląda. Idealnie wpasowuje się więc w trend marketingu 3.0, w którym marka musi być zaangażowana społecznie i w tym przypadku sprawdza się to idealnie, bo teledysk promuje słuszne idee równościowe, a w dodatku sprzedaż produktów sklepu. Każdy by chciał prowadzić taki biznes. A ja już kupię córce samochód, a synkowi lalkę.

Marcin Żukowski

Marcin Żukowski. Cyfrowy tubylec. PR/Content/Account Manager agencji interaktywnej Mint Media . Były prezes Stowarzyszenia MłodaRP, które przez pięć lat aktywizowało młodych ludzie na polu gospodarki, polityki i kultury łącząc świat realny ze światem wirtualnym.

Żeby trafić do takiego konsumenta jak ja, a więc członka generacji Y, trzeba się wczuć w nasz klimat. Bardzo fajnie zrobiły to Turkish Airlines, które w swojej nowej reklamówce z Kobe Bryantem i Leo Messim obśmiewają ideę zdjęcia z rączki. Do mnie to trafia i chętnie bym poleciał z takimi liniami.

Latanie jest fajne, ale ja osobiście bardzo lubię pociągi. Jeśli więc zechcę nimi pojeździć to pojadę do Francji (zupełnie poważnie polecam tamtejszą kolej). Dzisiaj jednak do francuskich kolei przekonuje mnie bardzo mocno ich nowa reklama. Jest zapisem wideo niestandardowej niby-promocji SNCF (francuska kolej właśnie) w przestrzeni miejskiej. Jest tu zajawkowość, nowoczesna technologia i miasto, a więc kolejne rzeczy, które trafiają idealnie do takiego millenialsa jak ja. Przy okazji, przestrzeń miejska ostatnio jest ciekawie wykorzystywana w reklamie także w Polsce – właśnie zaprezentowano nowy wygląd Rotundy, a więc żywej reklamy PKO BP (tutaj plus dla Banku), a w sieci furorę robi protest przeciwko wielkim reklamom na warszawskim Smyku (tu plus dla zorganizowanych konsumentów). Tymczasem polećmy z chłodnej Warszawy…

Kampania radiowej Trójki

Reklama sklepu dla dzieci Goldie Blox

Spot z Kobe Bryantem i Leo Messim

Reklama francuskiej kolei

Jak się jednak okazuje nie taki millenials straszny jak go malują i nawet do mnie, takiego cyfrowego tubylcy, trafia stara i dobra szkoła reklamy Coca-Coli, oczywiście świąteczna. Święta jednak łączą pokolenia. Także najlepszego, niezależnie czy wolicie Colę czy Pepsi.

czytaj:   AdMonday - Polskie reklamy banków nie są złe