w

Nielsen wprowadza nowy pomiar reklam telewizyjnych w Polsce

Nielsen wprowadza nowy pomiar reklam telewizyjnych w polsce

Nielsen (NYSE; NLSN), światowy lider w analityce, pomiarach i danych dotyczących publiczności, od października br. umożliwia swoim klientom rozpoznanie reklam dynamicznych (DAI) oraz zbiorcze raportowanie ich wyników w ramach pomiaru oglądalności telewizji w domach.

Wraz z rozwojem reklamy addressable TV na polskim rynku, firma Nielsen rozwija swój pomiar reklam telewizyjnych. Do wykrywania reklam dynamicznych na telewizorze firma Nielsen wykorzysta technologię watermark, która jest elementem tzw. Złotego Standardu Pomiaru, przygotowanego przez rynek. Watermark (inaczej znak wodny) to specjalny dźwięk, który jest wgrywany do reklam dynamicznych i wykrywany przez mierniki telewizyjne, ale niesłyszalny dla ludzkiego ucha. Dzięki znakom wodnym, w trakcie oglądania specjalizowanych reklam przez panelistów, rozwiązanie Reconciliation DAI zmniejszy oglądalność spotu liniowego, w którym nastąpiła podmiana reklamy.

Michał Buszko, Advanced Measurement Manager w firmie Nielsen mówi: „Wraz z wprowadzeniem oferty addressable tv w Polsce jesteśmy gotowi wprowadzić pomiar Reconciliation DAI. Dzięki zastosowaniu technologii watermark oglądalność reklam typu addressable tv będzie widoczna jako oddzielny typ reklamy. Jest to kolejny krok w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów, który dopasowuje pomiar do współczesnych wyzwań rynku reklamy”.

Reklama DAI (tzw. addressable tv) polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internetowej, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. W praktyce oznacza to, że widzowie tego samego kanału mogą oglądać w jednym czasie różne bloki reklamowe. Dzięki temu rozwiązaniu kampanie reklamowe mogą być precyzyjniej kierowane do określonych grup docelowych. 

O marce Nielsen

Nielsen kształtuje media i treści w skali globalnej jako światowy lider w analityce, pomiarach i danych dotyczących publiczności. Dzięki zrozumieniu ludzi i ich zachowań we wszystkich kanałach i na wszystkich platformach wręczamy naszym klientom potężne narzędzie w postaci niezależnych, łatwych do wykorzystania w praktyce informacji. Dzięki tym danym mogą oni łączyć się ze swoją publicznością i angażować ją w swoje działania – teraz i w przyszłości.

 

Połączenie content marketingu ze storytellingiem

Ludzie uwielbiają historie. Właśnie dlatego połączenie content marketingu ze storytellingiem może być dobrym pomysłem

Fame mma

Najbardziej popularne gale freak fight w 2022 roku