10 stycznia wystartowała 5. edycja organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023.
W tym roku Partnerem Głównym wydarzenia jest Allegro, a wśród nowych kategorii konkursowych znajduje się kategoria The Most Effective Retail Media Campaign.
Po raz pierwszy w historii konkursów branżowych w Polsce, w oddzielnej kategorii, o tytuł najbardziej efektywnej kampanii będą walczyć działania reklamowe prowadzone w retail media.
Sprzedaż poprzez platformy Marketplace rośnie szybciej niż cały rynek e-commerce – odpowiadają już niemal za 60% światowego handlu online i stale umacniają pozycję. Szacunkowe wydatki reklamowe na retail media w Polsce miały na koniec roku osiągnąć blisko 800 mln zł, czyli 12 proc. wydatków na reklamę cyfrową.* Dynamiczny rozwój tej części rynku mediowego to bardzo silny ogólnoświatowy trend. Działania reklamowe w retail media docierają do ściśle wyselekcjonowanej grupy konsumentów z silną intencją zakupową i przekładają się dla marek bezpośrednio na efekty sprzedażowe lub wizerunkowe.
Dostrzeżenie Retail Mediów jako najszybciej rozwijającego się segmentu rynku reklamy digitalowej i jego docenienie w postaci dedykowanej kategorii konkursowej The Most Effective Retail Media Campaign jest ważnym momentem, który jako Allegro Advertising Team będziemy aktywnie wspierać. Naszym celem jest propagowanie najlepszych praktyk, najefektywniejszych projektów, i tych podmiotów – zarówno marek, jak i agencji mediowych – które mają największe doświadczenie i efekty w realizacji projektów marketingowych w tej przestrzeni”. Krzysztof Andrzejczak, Group Advertising Sales and Business Growth Director w Allegro i juror w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023
W konkursie można zgłaszać działania reklamowe prowadzone na przestrzeni całego 2022 r. na terenie Unii Europejskiej. W kategorii The Most Effective Retail Media Campaign nagrodzona zostanie najbardziej efektywna kampania reklamowa lub aktywacja konsumencka prowadzona w obrębie platform ecommerce’owych takich jak marketplace’y i eRetailerzy.
Performance Marketing Diamonds EU to konkurs Izby Gospodarki Elektronicznej wyłaniający liderów w obszarze performance marketingu. Jako jedyny polski konkurs branżowy swoim zasięgiem obejmuje teren całej Unii Europejskiej. Jest objęty patronatem Ecommerce Europe, czyli stowarzyszenia reprezentującego ponad 150 000 firm sprzedających towary i usługi online konsumentom w Europie. Udział w konkursie daje markom i agencjom możliwość pokazania jakości międzynarodowych działań w digital marketingu oraz współpracy oddziałów firm.
* Według danych z publikacji GroupM: “2022 E-commerce & Retail Media Forecast”