Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Minimalistyczne opakowania a sprzedaż

Pamiętacie projekt Mehmeta Gozetlika z 2010 roku (tak, ma już 7 lat) “Minimalist effect in a maximalist market? Designer przedstawił tam po 3 opakowania znanych produktów, gdzie:

  • pierwsze jest oryginalnym opakowaniem
  • drugie uproszczonym
  • trzecie minimalistycznym.

Projekt był zjawiskowy i z miejsca zyskał ogromną popularność. Nam też się bardzo podobał. Wyglądało na to, że wszystkie marki powinny z miejsca zacząć drukować opakowania w wersji minimalistycznej, które tak się nam podobają. NAM – to znaczy branży marketingowej.

 

Wtedy nikt jeszcze nie pomyślał, że warto zapytać o zdanie najbardziej zainteresowanych, czyli klientów…

O konsumencki insight pokusiła się właśnie agencja askattest.com, która zapytała 500 klientów, który produkt by kupili.

250 osobom z grupy zaprezentowano zdjęcia opakowań, gdzie minimalistyczny produkt znajdował się po prawej stronie. Oto wyniki:

 

Kolejnym 250 osobom przedstawiono kartę z produktami, gdzie minimalistyczne opakowanie znajdowało się po lewej stronie, a oryginał po prawej.

Klienci zdecydowanie wybraliby oryginalne opakowania.

Przypominamy też ciekawy case z opakowaniem soku pomarańczowego, który po zmianie designu po prostu przestał być kupowany przez klientów.

6 Comments

Skomentuj

One Ping

  1. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *