Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

6 złotych zasad pinezkowania. Jak tworzyć obrazy warte „przypięcia” na Pinterest?

Jak wynika z wczesnych obserwacji, większość pinezek przypinanych na Pinterest to pinezki udostępniane wcześniej (re-pins). Re-pin oznacza udostępnianie na swojej tablicy interesujących obrazów umieszczonych już wcześniej na tablicach innych użytkowników. Świadczy to o wirusowym rozprzestrzenianiu się treści w społeczności serwisu. Dlatego marketerzy promujący marki w pinezkowym serwisie powinni zrobić wszystko, by udostępniane przez nich treści były warte wielokrotnego przypinania. Przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą zwiększyć wartość dodawanych zdjęć.

fot. Flickr.com

1. Rób świetne zdjęcia i wartościowe obrazki

Nie od dzisiaj wiadomo, że wartościowe treści są kluczem do wirtualnego świata. Pinterest to szczególnie zdjęcia –  materiały po prostu muszą być wysokiej jakości i nie chodzi tylko o ostrość 🙂 Wizualne prezentacje treści dodatkowo pomogą budować zaangażowanie odbiorców.

czytaj:   Think Kong i ZFPR uczą mierzyć efekty z działań w social media

2. Umieść źródło w opisie

Im więcej linków odnoszących do twojej strony internetowej dodasz, tym lepsze wyniki wyszukiwania osiągniesz. Linki umieszczane w odnośnikach są wykrywane przez roboty, co w wynikach wyszukiwania przekłada się na mocniejszy adres URL odnoszonej strony. Skoordynuj swoje działania z zespołem SEO, by lepiej wykorzystać możliwości dodawania odnośników.

fot. Flickr.com

3. Umieść swój logotyp na zdjęciach

Dodawanie logotypów do zdjęć jest przydatne, zwłaszcza jeśli obraz został odłączony od linku. Użyj koloru i czcionki charakterystycznych dla twojej marki. Upewnij się czy twoja marka w innych materiałach marketingowych jest przedstawiana w ten sam, zintegrowany sposób.

czytaj:   Saga zachęca do wspólnego tworzenia opowieści

4. Sprawdzaj prawa autorskie obrazów

Jeśli znajdziesz w serwisie ciekawe obrazy, które chcesz przypiąć także do swojej tablicy, upewnij się, czy właściciel danej treści wyraża zgodę na jej powielanie. Pamiętajcie, że w tym serwisie również działają prawa autorskie. Jeśli firmowy dział prawny nie zgadza się na umieszczenie pewnych treści na firmowej stronie, tym bardziej nie powinny się one znaleźć na tablicy w Pinterest.

Stosowanie tej prostej zasady uchroni cię przed wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami, zwłaszcza takimi jak kary finansowe czy pozwy sądowe.

czytaj:   Lubię to? Nie zawsze
fot. Flickr.com

5. Umieść przycisk „Pin It” na firmowej stronie i w swoim serwisie

Przypomnij internautom, że mogą przypinać treści z twojej strony na swoje tablice. W ten sposób automatycznie zwiększysz ilość odnośników do twojej strony.

6. Pisz zachęcające opisy

Pamiętaj, ze twój kontent na Pinterest to nie tylko pinezki, ale również ich opisy.  Jak wspomniano na początku, większość pinezek to pinezki przepinane, które zwykle nie zmieniają pierwotnych opisów. Tym bardziej dopilnuj, by nie były one nudne i zbyt długie.

Wykorzystaj fakt, że profile i tablice na Pinterest są indeksowane w Google i używaj w opisach słów kluczowych, które wykorzystujesz w działaniach SEO.

Źródło: blogs.webtrends.com